Gå til innhold

Hvem selger fjærer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å bygge en Steadicam, og trenger noen fjærer til mitt prosjekt. Jeg har vært innom en del hjemmesider som selger fjærer, men veldig mange selger bare til firmaer. Hos noen står det: All pris under 300kr blir avrundet til 300kr.

Når jeg da skal ha noen fjærer til 50 kroner, er jo dette veldig dumt.

Vet noen om hjemmesider, butikker eller firmaer som selger fjærer (trekkfjærer)?

Jeg har vært innom Clas Ohlson og Biltema, men de hadde bare alt for små og svake fjærer.

For de som er interressert i å vite, så skal jeg ha fjærer i denne størrelsen:

Diameter: ca 20mm

Fri lengde: ca 100mm

Strukket lengde: ca 220mm

Vektøkning N/mm: ca 1,0

img_extenrealF.jpg

Tusen hjertelig takk til den som har noen forslag.

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

larschroe:

Hmm. Kansje vi har noe der. Fint dere nevner ting som kan inneholde fjærer. Husk at det skal være trekkfjærer da.

Ezo:

Slike senger har vell andre typer fjærer enn det jeg trenger.

Warpig:

Fjær til boksesekk? Høres ut som at det er en kraftig fjær du trengte der. Kansje de forkjellige Clas Ohlson butikkene har forkjellige fjærer. Rart det da... :hmm:

Jeg har lest om at biler har en slags kraftig trekkfjær under panseret:

bricolagesteadycamRESSORT%20PASSAT%20VOLGSWAGEN.jpg

Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

jepp, vi kjøpte en svær og kraftig fjær med slikt feste du skulle ha, jeg husker ikke målene, det var på en clas olhson-butikk på ski storsenter. Prøvd der?

EDIT: Eller så skal de fleste sportsbutikker ha kraftige fjærer til å henge opp boksesekker og andre småting du måtte ønske å ha i taket (torturbur f.eks.), prøv fighter i byen.

De var utsolgt så det var derfor vi gikk på clas olhson.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
jepp, vi kjøpte en svær og kraftig fjær med slikt feste du skulle ha, jeg husker ikke målene, det var på en clas olhson-butikk på ski storsenter. Prøvd der?

EDIT: Eller så skal de fleste sportsbutikker ha kraftige fjærer til å henge opp boksesekker og andre småting du måtte ønske å ha i taket (torturbur f.eks.), prøv fighter i byen.

De var utsolgt så det var derfor vi gikk på clas olhson.

5775461[/snapback]

Å tusen hjertelig warpig. Nå ble jeg glad :) Skal ringe dit og spørre jeg :)

Alle andre nettbutikker som selger fjærer skal søren meg ha rundt 500kr for 2 små fjærer. Det er sykt.'

EDIT:

Det var ikke fra en slik boks du kjøpte den?

312132_X_2004-06-30_080445.jpg

For da jeg går inn på Clas Ohlsons hjemmesider så finner jeg bare den boksen når jeg søker på fjær. Jeg har nemlig sett på de fjærene i butikken deres, og de er desverre litt for svake.

Endret av Andyax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...