Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en bruker 5 min på å starte

Anbefalte innlegg

Ja, det er sant som topic sier. Plutselig har pc'en min begynt å bruke så lang tid. Dvs at når jeg starter den har jeg helt svart skjerm og går på "tomgang" i ca 4 min før den fortsetter å jobbe. Dette er så vidt jeg har forstått skjedd uten at jeg har lagt inn noen nye drivere etc.

Noen der ute som har tips til hva jeg kan gjøre??

-Jeg har prøvd No Adawere og CC Cleaner uten hell...

mvh

Frode

post-39173-1142702305_thumb.jpg

post-39173-1142702316_thumb.jpg

post-39173-1142703864_thumb.jpg

post-39173-1142703871_thumb.jpg

post-39173-1142703879_thumb.jpg

post-39173-1142703888_thumb.jpg

post-39173-1142703897_thumb.jpg

post-39173-1142703905_thumb.jpg

post-39173-1142703933_thumb.jpg

post-39173-1142703950_thumb.jpg

post-39173-1142703957_thumb.jpg

post-39173-1142703972_thumb.jpg

Endret av Falcon1975
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du nå først skal illustrere problemet med rikt kulørte screenshots, kan du jo presentere "oppstart"-fliken, da det er den som forteller hva slags programmer som starter... :tease:

og kanskje også "processes"/ prosesser og "applications"/ (vetdapokkerhvadetheterinorskversjon) fra Task Manager (ctrl-del-alt)

Hvilken AVprogramvare bruker du forresten?

Bernt K

Lenke til kommentar

Je, je... Alt annet har han vist, men fliken Oppstart er fortsatt skjult for våre øyne; det er nok enklere at du laster ned Hijackthis og kjører den, og legger ut loggen. Det blir allikevel enklere enn å myse på screenshotene. Med det samme du er inne i HJT, fra første side går du til "open the misc tools section" og derfra til Generate startuplist log. Legg ut denne også, så ser vi om det er en sikkerhetsting eller noe annet.

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Sorry, (vel, kanskje rart å si det, men..) HJTloggen din ser rein og fin ut den, så løsningen er nok å finne andre steder. Du får ta en kikk i Event Vieweren (control panel->administrative Tools->event viewer (eller hva det nå heter på norsk)) om du har noen ekle feil der. Du kan jo benytte anledningen til å laste ned og brenne The Ultimate Boot CD , og kose deg utover med å kjøre en serie av diagnoseprogrammer derfra?

Mens du holdt på og rensket, slettet du Norton Protected Storage i raskbøtta også, ja?

Bernt K

Lenke til kommentar

Hei, lang søketid er mulig en feil i SATA eller IDE kontroller/drivere.

1:prøv først legg inn nye drivere ifra support cd.

2:gå i bios last ny setup.

3: skift til en annen satakanal som ikke er raidutgang ,se manual

ellers er det ny oppstartfil (mbr) eller rep

lykke til !

Lenke til kommentar

Hendelsesliste heter det vel på norsk tror jeg. Uannsett. Problemet må jo ligge en plass :p. At maskina bruker 4-5 min på å starte er ikke normalt. Ikke en gang laptopen min med 800 MHZ, 128 MB og 20 GB med WinXP Pro Gjorde det :p.

Du får bare prøve deg fram i msconfig du tror jeg, og se hva du finner ut. Har leika meg endel i msconfig endel og det har gjort at jeg ofte besøker dette programmet når jeg hjelper folk med pc. Hvis det ikke er virus/spyware eller noe annet som plager maskina og maskina allikevel går treig bruker jeg å besøke msconfig.

Det er normalt der problemet ligger.

Har du tatt en skan med Ad-Aware da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...