Pålarn Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei. Har akkurat bygget meg server maskin. Jeg tok ett gammelt hovedkort, med en gammel prossesor (satt på hovedkortet). PSU er forsåvidt ny (eller iallefall nyere enn hovedkortet) Jeg koblet deretter den 20 pins kontakten fra PSU til hovedkortet, og koblet til bryterne på kabinettet (Chieftech). Men på PSU er det også en sånn 4 pins kontakt, som skal kobles på hovedkortet, men det er ingen kontakt til det på det gamle hovedkortet jeg har nå. Har satt i ram og alt det der. PSU er jeg sikker på virket, for jeg testa den rett før. Hva kan synderen være? Mulig jeg har kobla feil bryterne også, men vil bare forsikre meg om man MÅ ha i den 4 pins jeg prata på litt ovenfor her? Her er kontakten jeg prater om: Bare jeg får starta den, så skal den bare stå å gå uansett (24/7) så er det noe måte jeg kan få "tjuv-koblet" den på? Takk. MVH Pål Martin Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 DEn +12v kontakta behøver du ikke koble til dersom HK ikke har en sånn kontakt jeg ville heller trodd du har kobla bryterne feil Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Takk for virkelig kjapt svar Jeg har disse kontaktene fra bryteren: H.D.D Led Power Led Speaker Reset SW Power SW Hvilke av disse er nødvendig? Hva står SW for? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 alle er nødvendige uten speaker HDD led viser om det er aktivitet på disken. Power led viser at maskinen er på. poer switch skrur på maskina. Reset switch starter om maskina. Eller. egnetlig trenger du bare Power SW og Reset SW. men les i manualen hvor de skal Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Power SW, er den eneste som er nødvendig for å starte opp. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Den startaaaaa Takk til Sweet OG Freeky2k Elsker dere!! Hadde kobla feil Men alle kan gjør en feil. Men takk skal du ha! Endret 18. mars 2006 av Pålarn Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 du elsker oss faktisk-... *påpeker at jeg allerede har dame og løper bort* Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Hehe.. Men takk for hjelpen iaff. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 no prob var bare en spøk forrige innlegget mitt da.. så du ikke tok det gærent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå