Toset Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Som tittelen sier, lurer jeg på hva som er det beste gratis brenneprogrammet man kan få tak i idag, eventuelt billige brenneprogrammer man kan kjøpe. Har brukt endel Nero, men synes dette er for ustabilt og mye feil på (vennligst ikke diskuter frem og tilbake synspunkter på Nero her), og kunne tenke meg et annet alternativ? Forslag/erfaringer? Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Brukte du nyeste versjon av Nero? Nero 7 eller Nero 6. Hvis du brukte 6, må du prøve 7 og omvendt. Jeg har Nero 7 og har ALDRI opplevd et krasj. Lenke til kommentar
techs Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg har Nero 7 og har ALDRI opplevd et krasj. 5773753[/snapback] Enig der, ingenting galt med Nero.. Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 CDBurnerXP Pro 3 Lenke til kommentar
Toset Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 (vennligst ikke diskuter frem og tilbake synspunkter på Nero her)... 5773734[/snapback] CDBurnerXP Pro 3 5773769[/snapback] Kan dette brukes til DVD-brenning også eller? Og det er gratis? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 cyberlink bruker jeg:) veldig fornøyd med...funker toppers og brenner alle typer. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Litt interessant at de 2 første svarene på denne tråden forteller om hvor fantastisk Nero er.... Leser Dere i det hele tatt tråden før Dere svarer? til trådstarter: ta en kikk her. Ta en kikk på kommentarer som er lagt inn, selv bruker jeg Alcohol og Stomp selv om de koster noen kroner. Lykke til! Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ta en titt på totalcommander (www.ghisler.com) kombinert med tclburner (http://www.tiasoft.de/tcburner/). Videre kan du ta en titt på deepburner. For brenning av ISOfiler anbefales IMGburn som er en videreutvikling av brennerdelen til dvddecrypter. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 DeepBurner skal være ganske bra. Mener å huske at jeg har prøvd det et par ganger. Ellers, kan jo de fleste ISO programmer som, UltraISO, WinISO og PowerISO brenne cd/dvd plater da, men da er det snakk om bare image filer. Man kan ikke brenne vanlige plater med disse programmene, såvidt jeg vet. Har egentlig ikke prøvd så mange andre programmer enn Nero selv. Hender seg at jeg må bruke Et program som heter Veritas RecordNow på Jobb. Det programmet er på Norsk, og jeg takler nesten ikke programmet. Særlig når det faktisk er på Norsk. Uff. Blir, sånn når man ikke er vandt til norske dataord . Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kanskje det blir lettere å komme med gode forslag hvis du sier hva du trenger programmet til. Nero fungerer f.eks. fint sammen med DVD Shrink når det gjelder backup av filmer, men det er kanskje ikke det du trenger det til ? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Det var tenkt at programmet skulle kunne brukes til all mulig brenning; audioplater, mp3-plater, data-plater, og det jeg har brukt endel den siste tiden er å konvertere avi/xvix/divx til dvd-format og brenne ut på dvd-er for avspilling i en gammel dvd-spiller som ikke støtter divx/xvid. Bruker WinAvi 6.3 til å konvertere videofilene mine til dvd, noe som fungerer rimelig greit hittil. Jeg brukte faktisk Nero før, men etter en formattering forsvant den Nero jeg hadde, og med den nye versjonen jeg kjøpte fikk jeg ikke noe som helst til å fungere. Den klarte å brenne, men dvd-ene jeg brente kunne ikke bli spilt i dvd-spilleren som de gamle kunne. Aner ikke hvorfor Har skaffet meg CDBurnerXP Pro 3 nå, og det ser ut til å fungere noenlunde greit, men er fortsatt åpen for forslag hvis noen vet et bedre program. Er spesielt interessert i et bra brenneprogram for å brenne DVD-er Litt OT, men lurte på om noen her er flinke på brenning av video-DVD. Skal man legge AUDIO_TS og VIDEO_TS mappene inn på dvd-en, eller bare filene inni? Når jeg konverterer divx filer får jeg en mappe kalt dvd0 som inneholder disse 2 mappene. Under AUDIO_TS er det absolutt ingenting. Under VIDEO_TS er det masse .VOB, .IFO og .BUP filer. I cdburnerxp pro la jeg til AUDIO_TS og VIDEO_TS på dvd-en, med alt innhold, og brente ut uten noe endringer. Resultatet ga ingen bilde eller lyd i DVD-spilleren. Prøvde både å legge til hele dvd0 mappen, og med bare AUDIO_TS og VIDEO_TS, ingen resultat Noen som er flinke på dette, eller har et program som er bra? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Du kan prøve Burnatonce. Det er gratis,så du taper hvertfall ingenting på å teste det. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) I cdburnerxp pro la jeg til AUDIO_TS og VIDEO_TS på dvd-en, med alt innhold, og brente ut uten noe endringer. Resultatet ga ingen bilde eller lyd i DVD-spilleren. Prøvde både å legge til hele dvd0 mappen, og med bare AUDIO_TS og VIDEO_TS, ingen resultat Noen som er flinke på dette, eller har et program som er bra? 5776324[/snapback] Du skal legge alle filene i VIDEO_TS-mappa i en mappe som heter VIDEO_TS på DVD'en. I nero, hos meg, så ligger det allerede to mapper som heter AUDIO_TS og VIDEO_TS når du skal brenne en DVD. Hvis de ikke ligger der allerede i det programmet du bruker må du nok lage dem manuelt; altså lage en mappe som heter "VIDEO_TS" og en som heter "AUDIO_TS". Endret 19. mars 2006 av Anderssb Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Litt OT, men lurte på om noen her er flinke på brenning av video-DVD. Skal man legge AUDIO_TS og VIDEO_TS mappene inn på dvd-en, eller bare filene inni? Når jeg konverterer divx filer får jeg en mappe kalt dvd0 som inneholder disse 2 mappene. Under AUDIO_TS er det absolutt ingenting. Under VIDEO_TS er det masse .VOB, .IFO og .BUP filer. 5776324[/snapback] AUDIO_TS og VIDEO_TS mappene skal begge ligge på roten av dvden, og hvis det er video du brenner så skal det være .vob og .bup osv. filer i VIDEO_TS mappen. Dersom dette ikke lar seg spille av på dvdspilleren din så tror jeg nok problemet ligger et annet sted. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Ta en titt paa denne traaden over paa Neowin.net. http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=421355 PS. Haaper det er lov og linke til andre forum. Hvis ikke, vennligst slett dette innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå