mikis Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Har mountet en ekstern HD med USB2 til min Fedora-boks. Filoverføring til denne disken fungerer bra helt til jeg forsøker å kopiere filer og mapper med æ, ø eller å i filnavnet. Feilmelding: cp: cannot create regular file `/media/mass_storage/årsrapport.doc' : Invalid argument Disken er mountet som en mass storage enhet og er formatert fat32. Er det noen som vet råd? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvaslags *tegnsystem* bruker filsystemet ? Lenke til kommentar
mikis Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Mener du det som står i /etc/sysconfig/i18n? I såfall står det: LANG="en_US.UTF-8" SYSFONT="latarcyrheb-sun16" SUPPORTED="en_US.UTF-8:en_US:en" Dette er rart, fordi jeg satte tegnsettet til ISO-8859-1 og no_NO da jeg installerte boksen. Hvilken sysfont skal jeg sette? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Vet ikke om det hjelper, men jeg fulgte denne guiden da jeg fikk problemer med norske tegn i en java-applet på nettet med fedora: http://www.linuxguiden.no/index.php/Norsk_oppsett Lenke til kommentar
mikis Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Takk for all hjelp så langt! Har endret tegnsettet, men det ser ikke ut til å løse problemet. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
mikis Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 mount med iocharset=utf8 ? 5777901[/snapback] Høres fornuftig ut! Skal teste når meg kommer hjem. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 iocharset=utf8 gjorde susen Mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå