Gå til innhold

1900xtx litt tregt

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg har et 1900xtx kort, men får litt mindre score i 3Dmark 05 enn det jeg forventa. jeg får rett i overkant av 10 000, mens jeg ser at tester av kortet stort sett ligger på rett over 11 000.

jeg har en A 3700+ CPU, tror dere at denne begrenser så mye? jeg har også KUN innstallert drivere til kortet, ikke noe control panel osv, for det syns jeg bare lager krøll og er plagsomt.

hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okey, klar tale, hehe... takk! Nå har jeg nettopp kjøpt ram, så jeg gidder jo ikke å bytte til AM2 med en gang heller. ser jo ikke ut til å bli store ytelsesforbedringen med DD2, ihvertfall ikke med det første, så kanskje like greit å peise til med ny CPU også :p (nå må jeg overbevise meg selv om at jeg kødder :p)

Lenke til kommentar

hmm... jeg kunne jo klokka den ja... for å si det sånn, jeg var geek tidligere, og har drivi med nok av klokking med blyanttegning på Duron osv, men de siste åra har jeg falt ut litt akkurat der. Jeg har titta litt i BIOS`en, men jeg kan ikke justere HT-frekvensen over 220 MHz eller no sånt. volten kan jeg justere opp maks 0.5 volt, men det blir jo ikke mye klokking ut av dette! Jeg har et Asus A8N-E HK. hvis noen har en kjapp kommentar til det så er et fint :)

Lenke til kommentar
hmm... jeg kunne jo klokka den ja... for å si det sånn, jeg var geek tidligere, og har drivi med nok av klokking med blyanttegning på Duron osv, men de siste åra har jeg falt ut litt akkurat der. Jeg har titta litt i BIOS`en, men jeg kan ikke justere HT-frekvensen over 220 MHz eller no sånt. volten kan jeg justere opp maks 0.5 volt, men det blir jo ikke mye klokking ut av dette! Jeg har et Asus A8N-E HK. hvis noen har en kjapp kommentar til det så er et fint :)

5773941[/snapback]

Du kan da sette fsben over 220mhz? Nå er det vel du som tuller litt? Og hvis du kan øke 0.5V så er det mer enn nok. Hvis du derimot mener 0.05V så er det litt lite, men jeg har da klokket min x2 3800+ fra 2.0ghz til 2.6ghz med bare 0.05V økning :)

Lenke til kommentar

5773941[/snapback]

Du kan da sette fsben over 220mhz? Nå er det vel du som tuller litt? Og hvis du kan øke 0.5V så er det mer enn nok. Hvis du derimot mener 0.05V så er det litt lite, men jeg har da klokket min x2 3800+ fra 2.0ghz til 2.6ghz med bare 0.05V økning :)

5773962[/snapback]

er det mulig å bli så sløv som meg?! jeg må unnskylde meg selv litt, hjemme har vi flere ganske nye pcer, så det går litt i surr om hvilke innstillinger man kan gjøre i biosen på hvilke. jeg sjekka på pcen jeg sitter på nå (med A8N-E HK), og der kan man justere i vei på både frekvens og volt! Jeg tror det er den litt eldre A3200 med Asus K8N (eller no sånt) HK som hadde sånne teite begrensninger, men det var kanskje før BIOS`en ble oppdatert... et eller annet HK i huset gikk ihvertfall maks opp til 220 mhz og, som du sier, selvfølgelig 0.05 volt økning. husker det kun var valget mellom standard og +0.05... men da tror jeg at jeg går på med litt klokking med en gang jeg! :D takk for hjelp (og tålmodighet, hehe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...