Gå til innhold

SD/MMC/CompactFlash - hjelp til å finne riktig

Anbefalte innlegg

Hei,

Et bekjentskap har en Dell AXIM X51v (dvs. en PDA for de ikke-innvidde). Til denne skal det kjøpes et par minnekort. Problemet er at det finnes så veldig mange forskjellige merker og varierende priser. Jeg vil bli meget takknemlig om noen kan anbefale noen kort, helst ikke de aller dyreste, men samtidig ikke de billigste om de er kjent for å ikke være så gode...selvsagt. ;)

Det er plass til ett Secure Digital (SDIO) kort eller ett MMC-kort. I tillegg er det plass til ett CompactFlash Type II. Det skal kjøpes to kort, ett til hver slot, og de skal begge være på 2 GB.

Dersom det er noen forskjell på de respektive kortene som gjør at noen er bedre for bruk til musikk, så planlegges det å bruke det ene kortet nettopp til det, og det andre til alt annet av filer.

På forhånd takk for hjelpsomme og positive svar. :)

-foudre

PS. Beklager om dette blir postet feil sted, jeg fant ikke noe mer passende (under)forum. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så veldig stor forskjell på innmaten i disse brikkene. Selv har jeg kjøpt noen minnekort fra Memory Corp - en av de billigste leverandørene, og har ikke merket at de er noe dårligere hverken mekanisk eller på annen måte.

Det som er viktig er at du bør kjøpe raske minnebrikker angitt med f.eks 40X - Jo raskere/høyere tall jo bedre. Litt dyrere men det svarer seg. Her vil du merke stor forskjell på hastigheten når du f.eks overfører 2 GB med MP3 musikk fra PC'n. Det desidert raskeste her er å bruke en kortleser USB2.0. Innebygde overføringer i PDA er gjene USB1.0 som er betydelig tregere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...