ErlendRU Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Våknet i morrest, og skulle starte pcen, alt gikk fint helt til jeg skulle på nettet, det kom "begrenset eller ingen forbindelse". Dette har skjedd før, og det endte med at vi måtte sette opp enda en trådløs router med nytt nett. Jeg googlet litt, og fant fram til denne guiden. Lastet ned den norske patchen, innstalerte denne, og restartet når den ba om det. Men så kommer problemene. Jeg får faktisk logget inn, men rett etter det stopper alt opp! Jeg får opp bakgrunnsbildet, men ikke noe mer! Jeg får også opp oppgavebehandlingen til slutt, som også kjør at jeg kan få opp en ledetekst. Har prøvd å skrive "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe" i "ny oppgave" for å få opp systemgjenoppretting, men det funker ganske dårlig. Men så kom jeg jo på at jeg kunne bare reparere windows med cden min. Så jeg satte i den og skulle boote fra den, nok et problem! Jeg kommer meg helt til jeg kan velge hva jeg skal boote fra, men da får jeg ikke valgt noen ting, og må restarte! Virker som tastaturet streiker akkurat der. Prøvde også å gå inn i BIOS og skifte sånn at den automatisk booter fra cden, men funker også dårlig! Prøvde også å resette cmos for å sjekke om bootegreia funka da, men hjalp ikke.. Har også prøvd å starte cden ved å gå på "ny oppgave", men da står den bare å loader, og jeg må avslutte. Noen som har noen forslag eller? Ganske fortvilet når jeg ikke kommer inn i bootessekvensen, og hverken får formatert eller reparert dette! Innbiller meg at det funker med en systemgjenoppretting, noen som har noen andre måter å starte dette på? Aldri opplevd lignende Er det virus mon tro? Specs står i profil! XP Pro Sp2 Takker for svar! (Heldigvis har jeg laptop også ) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei. Har du prøvd gjenoppretting av tidligere innstillinger i oppstartsmenyen til Windows? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Nope. Hvordan får jeg fram det som et valg? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Nope. Hvordan får jeg fram det som et valg? 5774212[/snapback] Trykk F8 under oppstart, der du også kan velge sikkermodus. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Skjer ingenting når jeg trykker på F8 under oppstarten. Men bruker trådløst tastatur da, kan det ha noe med saken å gjøre? Har to stk jeg bruker, et funker bedre enn det andre på noen steder, og omvendt på andre steder. Men skjønner ikke at F8 ikke funker, for jeg kommer jo inn i BIOS og greier med tastaturet da.. Kan det være noe annet enn F8? Edit: Fikk nå opp det på ett eller annet vis nå da, men da fordi maskinen ikke avsluttet riktig elns. Men uansett, tastaturet funker jo ikke der!! Må lete litt rundt å sjekke om vi har et vanlig tastatur. Endret 19. mars 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Spørs om du ikke har slått av USB i Bios da serru. Normalt bruker ikke USB enheter å fungere i DOS. Har selv opplevd at USB Tastatur ikke har fungert under dos og Windows XP installasjonen, dvs. den har ikke fungert når jeg får blåskjermen og jeg skal partisjonere og sånn. Da må jeg bytte tastatur, for den takler ikke USB. Jeg må da bytte tilbake til USB tastatur igjen når jeg har kommet inni Windows etter formatering. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Jadda!! Tusen hjertelig takk begge to! Kom meg på et vis inn på F8 menyen etter å ha aktivert alt som hadde 'USB' i seg i BIOS.. Eneste som gjenstår nå, er å fikse nettproblemet.. edit: fiksa det også.. Endret 19. mars 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå