Gå til innhold

Fra Nikon coolpix 5700 til Nikon D50

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Nikon Coolpix 5700 kamera som jeg har hatt i 3-4 år nå, og jeg har tenkt til å skifte det ut. Jeg syntes det er for vanskelig å ta gode bilder i mørket og jeg syntes det også er for tregt, altså, det er for advansert for meg. Jeg har sett litt på Nikon D50. For det første er det speilrefleks, og så det har fått gode kritikker på forkjellige sider. Så det jeg lurer på er:

Er Nikon D50 letter å ta gode bilder med enn Nikon Coolpix 5700?

Og hva kan jeg få for et Nikon coolpix 5700 med 320mb compact flash minne?

mvh hauge :)

Edit: Btw, hva slags minnekort passer til D50 kameraet? og hvor mye koster de? (tenker 512 brikke)

Endret av lucifer_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis CP5700 er for avansert så vet jeg ikke om du vil ha full glede og utnyttelse av et D50. Det er en del mer innstillinger der, men det skal også sies at de er lettere tilgjengelig enn på ditt Coolpix.

Det som er bedre på D50 for ditt bruk er gode bilder på høy ISO innstilling (så i praksis er kameraet bedre i dårlig lys, men alle kamera har store problemer i mørket med mindre du har en god blits) og at det ikke er så tregt på utløser og autofokus. Du kan i likhet med CP5700 ta bilder på full auto, og det skal være greit å få bra bilder på den måten. Men er du ute etter et kamera som er enkelt å bruke synes jeg ikke speilrefleks er helt tingen for deg da du ikke får utnyttet mulighetene. Eneste ekstra du vil oppnå er bedre hastighet og bedre bilder på høy ISO. Det er en del større enn CP5700 så ta det med i beregningen.

Kameraet bruker SD minnebrikker.

Flyttes til DSLR kategorien

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...