ZoRaC Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Kjøpte meg en S-VHS kabel og en SCART-adapter på Clas Ohlson. Koblet dette på skjermkortet mitt og slår på "kloning", men da blir bildet på TV'en i svart-hvit... :sad: Hva er feil? Og hva kan jeg gjøre? Se signatur... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Her er signaturen... :smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Du må velge i innstillingene at TV ut er PAL-B eller noe, velg iallefall NORGE fra listen, ellers får du ikke farger. Husker ikke akkurat stien til hvor man gjør det, er på jobb nå.. Det er iallefall inne på avansert-nview hvis du burker nvidia drivere. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Og hvis ikke det funker kan du prøve å gå ned på oppløsningen... /steinih :smile: Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Mulig du må forandre på innstillingene på tv'et ditt også. Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Dere er alle ute å kjøre..... Gå inn å velg composit istede for s-video signal, du finner det under nview på settings..... utdataenhet.... Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Heisann! Hadde akkurat kobla til dvd spilleren til tv-en min, det ble bare svart hvitt. Jeg byttet til en annen scart på tven, og da løste alt seg. Du kan jo kanskje prøve det(jeg brukte også S-Video kabel) Lenke til kommentar
larseko Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Mellom min PC og TV-en har jeg også svideo-SCART. Dette fungerte ikke ut-av-boksen, men da jeg i tillegg koblet til en composite-kabel (leler hva det heter, jeg brukte en av kablene som egentlig skulle vært mellom forsterkeren og CD-spilleren min). Jeg fikk da farger. Koblet den til den gule kontakten på scart-donglen. Nå sluttet hele dritten selvfølgelig å virke da jeg oppdaterte driverne til S3-skjermkortet, men det er en annen (trist) historie. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Takker for mange forslag! skal prøve det!! Hadde composite eller hva dere kaller det (sånn som du bruker til lyd med RCA-plugg), men har hørt at bildet blir mye bedre med S-VHS... så derfor kjøpte jeg det... :smile: Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Sikker på at du har rett type s-vhs kabel? Sjekk hvor mange pins det er i kontakten på kabelen i forhold til skjermkortet. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg lurer virkelig på hvor mange ganger dette spørsmålet er blitt spurt...MINST 15! Litt søking i forumet kan ikke skade. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har opplevd samme problem, og i det tilfellet viste deg seg at tv´n var for gammel! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Goldfish skrev (2002-09-24 18:02):Jeg lurer virkelig på hvor mange ganger dette spørsmålet er blitt spurt...MINST 15! Litt søking i forumet kan ikke skade. Beklager d... pleier å søke før jeg spør, men postet i all hast før jeg dro fra jobb... :smile: Har prøv alle forslag nå og får det ikke til... Har så gammel TV at den ikke har SCART engang(!!), så går via video spilleren som er ca. 3 år gammel... Har sjekket at det er 4 pins både på kabel og SK.... Lenke til kommentar
HenkiB Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 En adapter s-video til scart ruter bare signalene til riktig pinner i scart pluggen. (Dette følger etter den europesiske standarden som omfatter Scart kontakten på TVer, videospillere, DVD osv) Hvis ikke tven forstår s-video signalet vil bildet vises som sort/hvit. Forskjellen på S-video og Composit er jo at i s-video sendes bildet som to signaler, farge og sort/hvit. Mens i compositt sendes bildet som et signal, dvs farger og sort/hvit sammen. De fleste grafikkkort har mulighet til å sviche mellom s-video og composit, men for å kunne dra nytte av s-video signalet er man avhengig av en tv som kan tolke signalet riktig. De aller fleste nye TVer gjør det, men man kan forsatt være uheldig om man kjøper noe veldig bilig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå