Kosmo Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Hei, har kjøpt meg ny pc som består av følgende komponenter: ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR Msi VGA-Card Radeon X1300PRO 256MB PCI-E DVI TV-Out Retail Kabinett med 450W psu. + seagate 250gb sata hd Får ikke maskinen til å virke, da jeg ikke får opp noe bildet på skjermen. Skjermen skrur seg av i powersave modus. Har tatt ut skjermkortet får høre om hovedkortet gir feilmelding (pipelyd), men hører ingenting. Kan det være ram'en som skaper seg (den står i Dimm1)? Noe som har noen gode forslag? Endret 18. mars 2006 av Kosmo Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei! Det første som slår meg er at strømforsyningen kan være dårlig. Hvilket merke er den? Prøv gjerne med annet minne og/eller annet skjermkort, så finner du kanskje problemet. Om du ikke har slike komponenter selv, så spørr noen du kjenner. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Virker resten av maskinen? Lyser mus/tastatur opp hvis de skal det? Hører du at viftene går rundt inni? Lyser det LEDs på hovedkortet for å indikere at det får strøm fra PSU? Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Vell, cpuvifte, kabinettvifte og viften på skjermkortet går fint. Led'ene lyser også. Fant en link til kabinett m/psu: http://www.bytewizecomputers.com/products/7/15/451/9715 Power Supply 450Watt SmartPower 2.0 ATX 12V V2.0 for AMD™ & Intel® systems Endret 18. mars 2006 av Kosmo Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Men lyser tastatur/mus opp (så sant de kan)? Om de gjør det er det bare skjerm/skjermkort e.l. det er feil med. Om de ikkelyser opp mistenker jeg at BIOS kan ha hengt seg opp, i så fall kan du prøve å resette den. Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Men lyser tastatur/mus opp (så sant de kan)? Om de gjør det er det bare skjerm/skjermkort e.l. det er feil med. Om de ikkelyser opp mistenker jeg at BIOS kan ha hengt seg opp, i så fall kan du prøve å resette den. 5774444[/snapback] Hverken mus eller tastatur lyser, begge er koblet via usb. Har prøvd å resette biosen også, uten hell. Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) hmmm...nå ser det faktisk ut som LED'ene ikke lyser alikevel, jeg hadde visst sett på feil lys/LEDs, da det er ekstra lys ved usb i fronten av kabinettet. Men hverken LED til Power eller Load lyser...., kan det være PSu'en som ikke er helt ok? Endret 19. mars 2006 av Kosmo Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 hmmm...nå ser det faktisk ut som LED'ene ikke lyser alikevel, jeg hadde visst sett på feil lys/LEDs, da det er ekstra lys ved usb i fronten av kabinettet.Men hverken LED til Power eller Load lyser...., kan det være PSu'en som ikke er helt ok? 5777627[/snapback] ja det er en mulighet ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå