Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke ny pc til å virke.

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg ny pc som består av følgende komponenter:

ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR

Msi VGA-Card Radeon X1300PRO 256MB PCI-E DVI TV-Out Retail

Kabinett med 450W psu.

+ seagate 250gb sata hd

Får ikke maskinen til å virke, da jeg ikke får opp noe bildet på skjermen. Skjermen skrur seg av i powersave modus.

Har tatt ut skjermkortet får høre om hovedkortet gir feilmelding (pipelyd), men hører ingenting. Kan det være ram'en som skaper seg (den står i Dimm1)? Noe som har noen gode forslag?

Endret av Kosmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det første som slår meg er at strømforsyningen kan være dårlig. Hvilket merke er den?

Prøv gjerne med annet minne og/eller annet skjermkort, så finner du kanskje problemet. Om du ikke har slike komponenter selv, så spørr noen du kjenner.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Men lyser tastatur/mus opp (så sant de kan)? Om de gjør det er det bare skjerm/skjermkort e.l. det er feil med. Om de ikkelyser opp mistenker jeg at BIOS kan ha hengt seg opp, i så fall kan du prøve å resette den.

Lenke til kommentar
Men lyser tastatur/mus opp (så sant de kan)? Om de gjør det er det bare skjerm/skjermkort e.l. det er feil med. Om de ikkelyser opp mistenker jeg at BIOS kan ha hengt seg opp, i så fall kan du prøve å resette den.

5774444[/snapback]

Hverken mus eller tastatur lyser, begge er koblet via usb. Har prøvd å resette biosen også, uten hell.

Lenke til kommentar

hmmm...nå ser det faktisk ut som LED'ene ikke lyser alikevel, jeg hadde visst sett på feil lys/LEDs, da det er ekstra lys ved usb i fronten av kabinettet.

Men hverken LED til Power eller Load lyser...., kan det være PSu'en som ikke er helt ok?

Endret av Kosmo
Lenke til kommentar
hmmm...nå ser det faktisk ut som LED'ene ikke lyser alikevel, jeg hadde visst sett på feil lys/LEDs, da det er ekstra lys ved usb i fronten av kabinettet.

Men hverken LED til Power eller Load lyser...., kan det være PSu'en som ikke er helt ok?

5777627[/snapback]

ja det er en mulighet ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...