Gå til innhold

Xbox 360 grafikk

Kugan_1

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal gå til annskafelse av en xbox360. Har hatt en vanlig chippa xbox og en 42tommers philips tv.(gammal kjøpt i 2000 eller noe slik) Jeg lurte på hvordan vil grafikken bli en xbox 360?? Må jeg kjøpe nytt tv og for å få mest ut av en 360? Viss jeg kjører en 360 på min gamle skjerm blir grafikken da akuratt som den grafikken jeg har nå og er vant med på den gode gamle xboxen??

Noen som har erfaringer på slik??

Hadde satt stor pris på et svar iom at dette er med på og avgjer om jeg skal kjøpe 360 eller ikke. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken skjerm du har påvirker ikke hvordan grafikken i spillene er. 360 har en god del finere grafikk enn forrige generasjon om du har en HD-TV eller ikke. Men har du en TV som støtter HD (High Definition) så vil bildet bli mye skarpere og spillet kjøre i en høyere oppløsning på 360.

Lenke til kommentar

Grafikken på 360 er meget bra på en gammel TV,men selvfølgelig en del skarpere om du kjører i HD. Eg spilte PGR3 i lange tider på min slitne gamle Samsung TV,kjøpt sammen med Seg Master System,og blei imponert av grafikken.

Kjører no boxen min via VGA-kabel på min CRT :wee: Forskjellen er der,uten tvil.

Lenke til kommentar
Hvilken skjerm du har påvirker ikke hvordan grafikken i spillene er. 360 har en god del finere grafikk enn forrige generasjon om du har en HD-TV eller ikke. Men har du en TV som støtter HD (High Definition) så vil bildet bli mye skarpere og spillet kjøre i en høyere oppløsning på 360.

5773296[/snapback]

Er ikke forbedret skarphet pluss høyere oppløsning så og si det samme som bedre grafikk ?

Lenke til kommentar

5773296[/snapback]

Er ikke forbedret skarphet pluss høyere oppløsning så og si det samme som bedre grafikk ?

5773774[/snapback]

Jo, forsåvidt. Men jeg liker ikke å blande inn så veldig oppløsning og grafikk. Det er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jeg har en sliten gammel Nokia TV som jeg spiller på, grafikken er stort forbedret fra de gamle konsollene. Det med at grafikk og oppløsning er det samme synes jeg er litt feil, grafikk inneholder også bevegelse/animasjoner, lyseffekter, men selvfølgelig ser det bedre ut med høyere oppløsing.

Men hvis du virkelig har lyst på 360, så er det ingen grunn til å ikke kjøpe den bare fordi du har "dårlig" TV! (Mener jeg) Håper du finner fram til et svar! :)

Lenke til kommentar
Hvis du har Pixel plus fuker det på samme måte... ferre punkter, men utrolig mye sterkere... ser ikke forskjell på pixel plus og HDTV

5782372[/snapback]

Jo det gjør du. Man ser lett forskjell på standard TV-oppløsning og HD-TV. Standard i spill på TV er 640x480, mens HD-TV er helt opp til 1920x1080 (1080p). Samme hvilken teknologi som er på et vanlig TV, det når ikke opp mot HD-kvalitet uansett.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Kjøpte Xbox på release og spillte på min LCD-TV med vanlig PAL oppløsning, synes iogforseg det så greit ut, men solgte boxen pga. ingen spill som interesserte meg.

Kjøpte ny i dag, MED vga-kabel (som ikke var tilgjengelig da jeg kjøpte i desember), forskjellen er absolutt stor, det er en helt annen verden.

Lenke til kommentar

Forskjellen er der ja, ganske tydelig med VGA-kabel! Spiller på min CRT,og bildet er meget meget bra. Testet kabelen på en LCD skjerm på skolen, såg stor forskjell på kvaliteten her ja. Sannt skal no siest at denne skjermen ikkje er av ypperste kvalitet,men det gjekk heilt flott å spille på den sånn sett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...