The Ghost Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) AMD X2 4800+ kjører på 988mhz på hver kjerne! multiplierne er satt på 5x og 200mhz på minne = 1ghz Men den skal orginalt være på 12x200=2400mhz og ikke 5x200=1000mhz Det er en HP pc og jeg har tilgang til bios der jeg kan sette den til 12x200, men bryter jeg garantien da?? Og siden den står på 5x200 fra produsent vil det si at de har satt inn dårlig kjøling og at jeg ikke kan sette den til 12x200?? Eller burdte jeg sende den inn og få en helt ny en? Vcore er på 1,056v Det er pc til faren min og han er veldig skeptisk med meg og data. Kanskje får jeg lov og gå inn i bios og endre det Takker og bukker for svar!! Endret 19. mars 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Gå i bios og slå av "Cool'n'Quiet". Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det er Cool'n'Quiet som slår inn. Det er en funksjon som skrur ned prosessorhastigheten og spenningen når det ikke trengs prosessorkraft (f.eks ved lett Windows-arbeid), og prosessoren blir dermed kjøligere og viftene trenger ikke å bråke så mye. Hvis du fyrer opp Prime95 eller SuperPi skal du se at hastigheten spretter opp på 12x200 MHz (2400 MHz). Du har ingen grunn for å gå i BIOS og slå av denne funksjonen siden PC'en ikke blir noe treigere av den (hastigheten spretter opp igjen iløpet av millisekunder når det trengs kraft). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå