Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gammelt til nytt ADSL-modem, fungerer ikke etterpå

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare dette på lettest mulig måte.

Er hos en bekjent som har fått tilsendt et nytt ADSL-modem, Thomson Speedtouch 510i. Dette fordi NN har fått IP-telefoni, og det virket ikke med det gamle modemet, av en eller annen grunn i følge Telenor-mannen, tror det gamle modemet, som er lik som jeg kan se, ikke har en routerfunksjon. Hvis noen vet noe om dette, så si ifra.

Iallfall, saken er når jeg bytter rett om, plugger av og plugger på, så får jeg ikke koblet opp med det nye. Det indikeres altså for at "ADSL-linjen er synkronisert og pålogging pågår."

Men bytter jeg tilbake til det gamle, funker det som det skal.

Noen som har vært borti dette? Håper på raskt svar, på forhånd takk.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere husket på å fylle inn brukernavn og passord for pålogging? Telenor bruker pppoe noe som fører til at routeren må logge seg på hos Telenor. Dette gjør du enten ved å kjøre cd`en som følger med, eller ved å gå inn i webgrensesnittet til routeren på http://10.0.0.138.

5773349[/snapback]

Kommer ikke inn på webgrensesnittet med den adressen. Kan det ha noe med at jeg kjører alt gjennom en trådløs router? Kan jeg fremdeles bruke cd'en selv om jeg går gjennom den trådløse routeren?

Lenke til kommentar

Sannelig, det var ikke så vanskelig så jeg trodde.

Jeg kjørte cd'en, og der er det faktisk en forklaring på hvordan en gjør det om en bare skal bytte modem.

Så det gikk, til slutt, IP-telefoni oppe og går! :)

Takk for den hjelp jeg fikk. :)

Edit: Byttet litt om på ordene.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...