G4RM Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Radikal overskrift for enkelte tipper jeg, men har handlet i dag og er veldig fornøyd selv Prosessor: Viiv Pentium D 930 Dual Core (3.00GHz,800MHz,2x2MB) Grafikkort: GeForce 7800GTX 256MB Minne: 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x512MB) Harddisk: 160GB SATA (7200rpm) med 8MB DataBurst™ cache Skjerm: Dell 24" 2405FPW Wide UltraSharp Microsoft Operativsystem: XP Media Center Edition 2005 Optiske enheter: 16x max. DVD+/-RW Mediekortleser: Intern 13-in-1 IEEE 1394: IEEE 1394 PCI Adapter 3 porter Lydkort: Integrert Sound Blaster® Audigy™ Tastatur: Enhanced Multimedia USB - NO/Norsk (QWERTY) Standard Garanti: 1 År Hente-og-Levere Service Strømbeskytter: 2 x Belkin 4-Socket SurgeMaster with Tel (Twin pack) Orker ikke lenger å bruke på mye tid på å skru. Også helt greit for meg å betale for OS Får med OS på CD så jeg kan putten inn en Raptor 76 GB, formatere HD for alle unødvendige drivere og legge inn fra scratch. Etter heavy pruting fikk jeg denne pakken for kr 15.700 . Setter i en Raptor + en 250 GB + vifte/temp. styring. Total kost fortsatt under kr 18.000. Gleder meg jeg Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Radikal overskrift for enkelte tipper jeg, men har handlet i dag og er veldig fornøyd selv Prosessor: Viiv Pentium D 930 Dual Core (3.00GHz,800MHz,2x2MB) Grafikkort: GeForce 7800GTX 256MB Minne: 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x512MB) Harddisk: 160GB SATA (7200rpm) med 8MB DataBurst™ cache Skjerm: Dell 24" 2405FPW Wide UltraSharp Microsoft Operativsystem: XP Media Center Edition 2005 Optiske enheter: 16x max. DVD+/-RW Mediekortleser: Intern 13-in-1 IEEE 1394: IEEE 1394 PCI Adapter 3 porter Lydkort: Integrert Sound Blaster® Audigy™ Tastatur: Enhanced Multimedia USB - NO/Norsk (QWERTY) Standard Garanti: 1 År Hente-og-Levere Service Strømbeskytter: 2 x Belkin 4-Socket SurgeMaster with Tel (Twin pack) Orker ikke lenger å bruke på mye tid på å skru. Også helt greit for meg å betale for OS Får med OS på CD så jeg kan putten inn en Raptor 76 GB, formatere HD for alle unødvendige drivere og legge inn fra scratch. Etter heavy pruting fikk jeg denne pakken for kr 15.700 . Setter i en Raptor + en 250 GB + vifte/temp. styring. Total kost fortsatt under kr 18.000. Gleder meg jeg 5772727[/snapback] Grattis, synes du fikk mye pc for pengene!! Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Grattis, synes du fikk mye pc for pengene!! 5773434[/snapback] ARG - nå er det jo bare x1900 og 7900GTX som gjelder ser jeg. Når skal dette ta slutt Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Du har uansett gjort et svært bra kjøp. skjermen ligger jo på over 10.000 i seg selv. Er også enig i at Dell er veldig lettvint. Etter å bygd en del maskiner opp igjennom åra kan for en gangs skyld være greit å få alt klart. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) ikke for å være noen gledesdreper her, men hvis du har planer om å bytte komponenter så burde du tenke deg om... de har en tendens til å bruke dårlige HK, begrense BIOS`er osv... når jeg skal hjelpe folk med dell-pcer med problemer eller oppgradering, så ender det som regel med kraftige kompromisser, samt at jeg skjelver i hende i sinne mens jeg fikser pga. alle mulige teite begrensninger og påfunn uten mening! snakker nå om dell pcer som er noen år gamle, samt at det har sikkert vært en og annen compaq og IBM som har sneket seg inn blant Dell`ene i hukommelsen min ... En ting jeg har finni ut er at man får EGENTLIG ikke noe mer for penga der, bare innsparinger på områder man oppdager etterhvert... sorry altså, jeg har så dårlige erfaringer at ikke nok med at jeg er uenig, jeg klarer ikke å holde kjeft om det engang! Endret 20. mars 2006 av hardrock_ram Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 ikke for å være noen gledesdreper her, men hvis du har planer om å bytte komponenter så burde du tenke deg om... de har en tendens til å bruke dårlige HK, begrense BIOS`er osv... når jeg skal hjelpe folk med dell-pcer med problemer eller oppgradering, så ender det som regel med kraftige kompromisser, samt at jeg skjelver i hende i sinne mens jeg fikser pga. alle mulige teite begrensninger og påfunn uten mening! snakker nå om dell pcer som er noen år gamle, samt at det har sikkert vært en og annen compaq og IBM som har sneket seg inn blant Dell`ene i hukommelsen min ... En ting jeg har finni ut er at man får EGENTLIG ikke noe mer for penga der, bare innsparinger på områder man oppdager etterhvert... sorry altså, jeg har så dårlige erfaringer at ikke nok med at jeg er uenig, jeg klarer ikke å holde kjeft om det engang! 5780399[/snapback] Er ganske enig med deg der, har sett noen gode dell pcer, men også mye rart, hovedkort på nye pcer i kjøpt i år uten pci-e 16 eller agp kun to pci og en pci-e 1 port samt kun to sata porter Dette i et minitower, hadde det vært barebone kunne jeg spist det, da hadde det vært opplagt at man ikke kunne utvide. Hvor mye hadde det kostet å lagt til en pci-e 16 port og to sata porter? Der kan de lett få noen sinte kunder om ett år eller to. Det andre er sære kasseløsninger uten ekstra 3.5" plasser i miditowere. Greit nok at man kan skrote hovedkortet og kjøpe et nytt og bedre til 4-500kr. Men hvor mange vet det når de får besjed om at de trenger mer hd plass eller nytt skjermkort. Så greit for oss vi titter inn i kassa og ser hva som mangler, værre for de som ikke vet at de kjøper en handikapet pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå