Gå til innhold

Kolberg: Ufaglærte stemmer frp og det irriterer.

Anbefalte innlegg

De som tror på disse to mytene vil aldri forså hvorfor et semi-kapitalistisk samfunn vil være materielt og velstandsmessig overlegent et sosialistisk.

Den sosialismen som har preget Norge, Sverige, Danmark i mesteparten av tiden

har fått oss dit vi er i dag.

Eller hvordan forklarer du at de nordiske landene scorer topp plasseringer i internasjonale undersøkelser vedr. helse, sosial tryggehet, økonomi, velstand osv.? :whistle:

5773810[/snapback]

Mener du at Norge, Sverige og Danmark er sosialistiske land?

Uansett, når det gjelder helse så har vi ikke mye å skryte av. Den er kanskje "gratis", men hva hjelper det når man i verste fall må stå flere år i kø for å få en nødvendig operasjon?

Sverige er på randen av nasjonal konkurs med en nasjonalgjeld som er nesten like stor som vårt oljefond. Hvordan de kan få noen topplassering på økonomi lurer jeg på. Vi har ihvertfall oljen som kan spe på der politikerne svikter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er: hvorfor må Norge være lik andre land? Oljen setter oss i en særstilling.

Norge er absolutt ikke likt alle andre land, og det vil jeg heller ikke at det skal være. Verken semi-kapitalistiske USA eller tvers gjennom korrupte russland.

Og jeg ser ikke akkurat at Norge har kollapset etter 60år med sosialistisk styre.. Faktisk går Norge AS som det suser.. Du kan takk Ap og co. Vel bekomme.

Eneste jeg takker for Oljen er de som hjalp oss med å lokalisere og utvinne den; USA. AP har hatt lite eller ingenting å gjøre med norges Olje bortsett fra å ta gevinsten for det.

Se de baltiske landene. De har knallhard kapitalisme. Flat skattesystem(alle uansett inntekt betaler det samme). Hvor er de? De sliter med fattigdom, korrupsjon, vold, alkohol misbruk etc etc.

og se på kuba og diverse andre sosialistregimer hvor det er undertrykkelse, fattigdom, korrupsjon, misbruk, osv...

Nå vet jeg lite om hvordan de baltiske landene fungerer så jeg skal ikke uttale meg om de, men du kan ikke påstå at kapitalismen er ond eller dårlig på grunnlag av det da kommunismen og sosialismen har hundremillioner av liv på samvittigheten og fremdeles undetrykker og mishandler mennesker den dag i dag.

Er faktisk glad Norge ikke er som alle andre land eg.. Kanskje på tide å sette pris på det vi har.. Sette ting i perspektiv.

Jeg er glad for mye i Norge, men ikke sosialismen vi fører. Sosialisme er ikke annet enn statlig kriminalitet.

Lenke til kommentar
De som tror på disse to mytene vil aldri forså hvorfor et semi-kapitalistisk samfunn vil være materielt og velstandsmessig overlegent et sosialistisk.

Den sosialismen som har preget Norge, Sverige, Danmark i mesteparten av tiden

har fått oss dit vi er i dag.

Eller hvordan forklarer du at de nordiske landene scorer topp plasseringer i internasjonale undersøkelser vedr. helse, sosial tryggehet, økonomi, velstand osv.? :whistle:

5773810[/snapback]

I danmark er grensen nådd og de har endt opp med noe av den mest restriktive innvandringspolitikken vi har hørt om. Sosialismen som har ført med seg massiv innvandring og dårlig integrasjonspolitikk er ansvarlig for dette.

I sverige har de en gjeld som gjør at de nesten er konkurs, og de hakker på Norge hele tiden i beste sosialistiske ånd (misunnelse). At en stor andel av beboerne er anti-semitister er en direkte konsekvens fra dagens sosialistiske politikk. Dette kan vi også se tendenser til her i Norge.

I norge har vi et elendig helsesystem som bruker unødvendig mye penger for at mennesker som ligger døden nær må stå et år i kø for operasjoner. Et byråkrati som spiser opp mer penger enn det som er nødvendig. Vi har også en pensjonsordning som er i ferd med å kollapse ettersom man om få år må betale 100% skatt for å få finanisert den. Den eneste grunnen til at vi har penger er at USA hjalp oss med å finne Olje, men den delen av historien er det få som har fått med seg. Folk flest tror AP fant oljen dessverre.

Lenke til kommentar
Vi hadde aldri greid å bygd opp dette landet slik det er, hvis et parti som Frp hadde eksistert ved århundreskiftet. Det er derfor det fortsatt finnes bananrepublikker rundt på kloden, de praktiserer det Frp står for.

5773672[/snapback]

Ok ! Hva betyder bananrepublikk ? forklar det for meg, vil du ?

Hvis jeg oppfatter saken(deg) riktig så ser du ned på utviklingsland når du kaller de for bananrepublikk her på forumet, men når den politiske hværdagen kommer for deg så pøser du ut folkets penger, ja... nettopp til bananrepubliker.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg er glad for mye i Norge, men ikke sosialismen vi fører. Sosialisme er ikke annet enn statlig kriminalitet.

Kan dere vennligst bli enige om vi har sosialisme her eller ei? Takk :hmm:

Lenke til kommentar
Kan dere vennligst bli enige om vi har sosialisme her eller ei? Takk  :hmm:

5773885[/snapback]

Jeg har forstått det slik at vi fører en blandingsøkonomi som vekter mer mot sosialisme enn kapitalisme. Jeg ønsker blandingsøkonomi som vekter mer mot kapitalisme.

Lenke til kommentar

5773885[/snapback]

Norge fører ikke en ren sosialistisk politikk, men litt sosialisme er alt for mye sosialisme. Når samtlige av de store partiene (frp inkludert) fører en semisosialistisk politikk kommer vi heller ikke til å bli kvitt den dessverre.

Det er ikke mye sosialisme som skal til for å ta knekken på landet så norge balanserer på en knivegg slik jeg ser det.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Siste Frp'er jeg snakket med skulle stemme på Frp "for da får vi kjøpt billigere stereoanlegg".

5773558[/snapback]

Den siste Ap-velgeren jeg snakket med, skulle stemme Ap fordi det ble forventet av ham som arbeider.

Innenfor alle partier finnes det mennesker som stemmer på partiet på dårlig grunnlag. Det er en fullstendig usaklig innvending mot et partis politikk.

Lenke til kommentar
Er helt skummelt hvordan enkelte tenker her. Hva intensjonen bak en handling er har da vitterlig ingenting med saken å gjøre. Det du bør se på et effekten av handlingen, eller konsekvensen. Når en person handler etter å skape profitt i et firma fører dette til at han skaper arbeidsplasser. Når han skaper arbeidsplasser minsker arbeidsledigheten, folk tjener penger og viktigst av alt: verdier skapes. Er helt utrolig at noen kan kritisere dette!

Må også bare spørre magicus om hvilken tid han tror vi lever i. Det er jo ikke slik at alle jobber i gruver, og noen (kapitalister) eier gruvene og lever i rå luksus! Alt det du sier tyder jo bare på at du tror at verden fortsatt er slik.

Når det kommer til samfunnsfag, historie etc på skole så er alt av lærestoff gjennomsyret av sosialisme og venstrevridd propaganda. I faget 3SK-A består lærebøkene av en sarlig blanding av kjærligheten for velferdsstaten og et rått hat mot USA og alt det USA har gjort. Morsomt at under hele kapittelet om f.eks. FN og boykotten mot Irak ble det ikke nevnt en eneste gang hvor mange som døde som følger av den økonomiske boikotten. Det blir jo framstilt som om FN startet "olje-for-mat" programmet fordi det lille av velferdsstat Saddam hadde bygd opp raste ned som følger av boikotten!

5773282[/snapback]

Så hvis intensjonen min er å drepe noen, rane en bank, men eg mislykkes så skal eg ikke straffes fordi effekten ikke ble negativ? pølsevrøvl. USA har gjort mye ondt og eg syns det er bra at fag som sk-a reflekterer over dette.

5773417[/snapback]

Å rane og drepe er kraftige brudd på den private eiendomsrett, på samme måte som at staten tvinger alle til å betale skatt. Det kan på ingen måte sammenlignes med at noen hater de som skaper grunnlaget for verdiskapning her i samfunnet.

USA har gjort en del dumme ting, men det veier for all del ikke opp for alt det gode de har gjort. Det er heller ikke reflektering når det står på ene setningen "Noen strides også om USA gikk inn i Irak pga oljen" og når det står på en annen litt lengere ned på siden "USA gjør som de vil, de går inn i Irak fordi Irak har oljen og fordi USA vil kontrolere oljen". Her er det 2 ting som er feil; De tar en påstand helt ut av ingenting for å så bruke den som fakta senere i boka. De glemmer også pent å nevne at USA ikke har noen statseide oljeselskap og at oljen i Irak er eid, og styrt av, SOMO som er Iraks nasjonale oljeselskap. Det er veldig mange andre eksempler på dette, og det kan umulig kalles reflektering. Heldigvis blir læreren min glad når jeg og andre klarer å se igjenom denne propagandaen..

Lenke til kommentar

5773885[/snapback]

Forskjellige personer, forskjellige meninger. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Siste Frp'er jeg snakket med skulle stemme på Frp "for da får vi kjøpt billigere stereoanlegg".

5773558[/snapback]

Den siste Ap-velgeren jeg snakket med, skulle stemme Ap fordi det ble forventet av ham som arbeider.

Innenfor alle partier finnes det mennesker som stemmer på partiet på dårlig grunnlag. Det er en fullstendig usaklig innvending mot et partis politikk.

5773925[/snapback]

...og søstra mi stemmer SV bare fordi hun ikke liker Bush selv om hun er helt uenig i SV ellers. Mange stemmer av latterlig grunnlag, men det er deres stemme og de får gjøre hva de vil med den.

Lenke til kommentar
Hvis jeg oppfatter saken(deg) riktig så ser du ned på utviklingsland når du kaller de for bananrepublikk her på forumet, men når den politiske hværdagen kommer for deg så pøser du ut folkets penger, ja... nettopp til bananrepubliker.. :dontgetit:

Ja, jeg foretrekker å "pøse ut folkets penger" til f.eks. sultne unger, fremfor at Frp, som vil kutte u-hjelp, pøser det ut til deg og likesinnede i form av billig sprit, tobakk, og hamburgere.

Lenke til kommentar

Ja, jeg foretrekker å "pøse ut folkets penger" til f.eks. sultne unger, fremfor at Frp, som vil kutte u-hjelp, pøser det ut til deg og likesinnede i form av billig sprit, tobakk, og hamburgere.

5774087[/snapback]

Ok ! så det du mener med bananrepublik som utviklingsland, da er jeg med. Mer penger fra Norge til Mugabe osv. Håper han liker sitt nyeste privatfly og Mercedes, finansiert av bistandsmidler.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Hvorfor fortsette å pøse penger inn i U-Land når vi gang på gang på gang på gang ser at det ikke fungerer? Når skal vi endelig lære av historien og istedet for å pøse penger inn i u-landene heller drive handel med u-landets bedrifter?

Lenke til kommentar
Før du beskylder FrP for å være ansvarlig for de bildene bør du ikke glemme hva kommunismen har gjort:

5774158[/snapback]

..eller var det nasjonalsosialismen ?

5774164[/snapback]

Kommunismen står for godt over 100 millioner dødsfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...