Gå til innhold

Kolberg: Ufaglærte stemmer frp og det irriterer.

Anbefalte innlegg

Kapitalistene må gi mer av overskuddet til fellesskapet enn i dag. For alle skal ha rett til ett godt liv. Vet du hvorfor Norge ble kåret til verdens beste land å bo i? Ja vi har peng, men ikke bare pga det. Vi fordeler pengene ganske jevnt i samfunnet og + at vi har god likestilling. Men ting må bli enda bedre. Ja til utjevning av sosiale forskjeller. Leser faktisk no om den moderne økonomiens utvikling, deriblandt om Adam Smith.. En må lære fienden sin til å kjenne vettu..

5773476[/snapback]

Marginalskatten i dag er på ca 50%. Hvor høy vil du ha den? 70%? 90%? Hvorfor skulle noen gidde å legge ned innsats med en slik beskatning? Når man i tillegg ser hvor ræva midlene brukes så skjønner ikke jeg hvorfor vi kåres til verdens beste land å bo i. Det må stå virkelig dårlig til andre steder..

5773487[/snapback]

Leste ett sted at den gjennomsnittlige riking betalte rundt 8% i skatt til staten. Disse grådige svindlerne bruker etthvert smutthull de kan komme over for å unnslipe sitt samfunnsansvar. skammelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kapitalistene må gi mer av overskuddet til fellesskapet enn i dag. For alle skal ha rett til ett godt liv.

Sludder. Man har ikke rett til et bedre liv enn hva man selv skaper.

Vet du hvorfor Norge ble kåret til verdens beste land å bo i? Ja vi har peng, men ikke bare pga det. Vi fordeler pengene ganske jevnt i samfunnet og + at vi har god likestilling.

Pengene vi har er et resultat av forsiktig innføring av kapitalisme, og hjelp fra USA. Likestillingen vår kan vi kanskje skryte av, men ikke måten den blir påtvunget på; kvotering er kvalmende og diskriminerende. At norge er verdens beste land å bo i er en svært relativ påstand.

Men ting må bli enda bedre. Ja til utjevning av sosiale forskjeller.

Leser faktisk no om den moderne økonomiens utvikling, deriblandt om Adam Smith..

En må lære fienden sin til å kjenne vettu..

Ting kan bli bedre. Vi må slutte å stjele og undertrykke. Vi må slutte med tvang og forbud av alt.

Det er bra du leser økonomi. Skulle ønske de fleste andre sosialister gjorde det samme så de forsto de grunnleggende økonomiske forutsetninger. På lik linje burde jeg ha lest mein kampf for å forstå kollektivismen.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Marginalskatten i dag er på ca 50%. Hvor høy vil du ha den? 70%? 90%? Hvorfor skulle noen gidde å legge ned innsats med en slik beskatning? Når man i tillegg ser hvor ræva midlene brukes så skjønner ikke jeg hvorfor vi kåres til verdens beste land å bo i. Det må stå virkelig dårlig til andre steder..

5773487[/snapback]

Leste ett sted at den gjennomsnittlige riking betalte rundt 8% i skatt til staten. Disse grådige svindlerne bruker etthvert smutthull de kan komme over for å unnslipe sitt samfunnsansvar. skammelig.

5773503[/snapback]

Du kan lese mye rart, det betyr ikke at det er riktig. Hvis det finnes smutthull er det bare å tette dem, trenger ikke innføre et sosialist-helvete av den grunn.

Edit: Hvis Kolberg er irritert, så er det bare et tegn på at ting er på rett vei. Ingen grunn til bekymring, mao! :D

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Du kan lese mye rart, det betyr ikke at det er riktig. Hvis det finnes smutthull er det bare å tette dem, trenger ikke innføre et sosialist-helvete av den grunn.

Edit: Hvis Kolberg er irritert, så er det bare et tegn på at ting er på rett vei. Ingen grunn til bekymring, mao!  :D

5773518[/snapback]

Helvette... Helvette er å ikke ha mat på bordet fordi grådige kapitalister har stjelt overskuddet av det arbeideren produserer.

Lenke til kommentar

5773487[/snapback]

5773503[/snapback]

Edit: Hvis Kolberg er irritert, så er det bare et tegn på at ting er på rett vei. Ingen grunn til bekymring, mao! :D

5773518[/snapback]

Hehe ! ja... Har du plass til meg også i den politiske "bilen" din...?

Lenke til kommentar

Siste Frp'er jeg snakket med skulle stemme på Frp "for da får vi kjøpt billigere stereoanlegg". Solidaritet og de brede løsningene taper terreng i ego-samfunnet.

For endel år tilbake var det et nytt parti i Danmark som fikk flere tusen tilhengere, -de hadde én sak i partiprogrammet, og det var at "alle dansker skulle motta 1 million kroner av den danske stat, i dåpsgave.

At Frp får velgere ved å love billig sprit, sigaretter, lav skatt, osv. er således ikke overraskende.

Lenke til kommentar

Edit: Hvis Kolberg er irritert, så er det bare et tegn på at ting er på rett vei. Ingen grunn til bekymring, mao!  :D

5773518[/snapback]

Helvette... Helvette er å ikke ha mat på bordet fordi grådige kapitalister har stjelt overskuddet av det arbeideren produserer.

5773542[/snapback]

I et liberalistisk samfunn vil det ikke være slik. Det vil være både konkurranse mellom arbeidsgiverne om å få de beste arbeidstakerne, og det vil være konkurranse mellom arbeidstakerne om å den beste jobben/best betalt. Slik justeres lønnene til alle helt korrekt etter hvor mye arbeidskraften deres har av verdi på markedet.

Lenke til kommentar
Siste Frp'er jeg snakket med skulle stemme på Frp "for da får vi kjøpt billigere stereoanlegg". Solidaritet og de brede løsningene taper terreng i ego-samfunnet.

For endel år tilbake var det et nytt parti i Danmark som fikk flere tusen tilhengere, -de hadde én sak i partiprogrammet, og det var at "alle dansker skulle motta 1 million kroner av den danske stat, i dåpsgave.

At Frp får velgere ved å love billig sprit, sigaretter, lav skatt, osv. er således ikke overraskende.

5773558[/snapback]

Nettopp. Frp dens politikk skaper ett klassesamfunn der de ressurssvake blir taperne. Alle har ikke de samme forutsetningene for å bli en rik kapitalist, men det betyr ikke at de ressurssvake er mindre verdt eller burde få mindre penger og mindre mulighet til å realisere seg selv.

Billig sprit, 1 million i årsgave, eller "Det Politiske Parti" er ting arbeidere med lav utdanning stemmer på. De tar ikke borgernes mulighet til politisk innflytelse på alvor og stemmer på partier som tilbyr kortvarig gevinst (a la frp som vil bruke opp oljefondet i dag og driter i fremtiden. Kanskje derfor så mange gamlinger stemmer frp?)

Vi må ansvarliggjøre borgerne.

Lenke til kommentar

5773558[/snapback]

Nei selvfølgelig ikke...det er jo det folk vil ha, og politikerne er jo her for å gjøre det folket vil.

5773588[/snapback]

Nettopp ! hvorfor skal Norge være et annenledes land i forhold til alle andre nasjoner ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

5773558[/snapback]

Nei selvfølgelig ikke...det er jo det folk vil ha, og politikerne er jo her for å gjøre det folket vil.

5773588[/snapback]

Nettopp ! hvorfor skal Norge være et annenledes land i forhold til alle andre nasjoner ? :dontgetit:

5773611[/snapback]

Spørsmålet er: hvorfor må Norge være lik andre land? Oljen setter oss i en særstilling. Og jeg ser ikke akkurat at Norge har kollapset etter 60år med sosialistisk styre.. Faktisk går Norge AS som det suser.. Du kan takk Ap og co. Vel bekomme.

Se de baltiske landene. De har knallhard kapitalisme. Flat skattesystem(alle uansett inntekt betaler det samme). Hvor er de? De sliter med fattigdom, korrupsjon, vold, alkohol misbruk etc etc.

Er faktisk glad Norge ikke er som alle andre land eg.. Kanskje på tide å sette pris på det vi har.. Sette ting i perspektiv.

Lenke til kommentar

5773558[/snapback]

5773588[/snapback]

5773611[/snapback]

Vi hadde aldri greid å bygd opp dette landet slik det er, hvis et parti som Frp hadde eksistert ved århundreskiftet. Det er derfor det fortsatt finnes bananrepublikker rundt på kloden, de praktiserer det Frp står for.

Lenke til kommentar
Flat skattesystem(alle uansett inntekt betaler det samme)

Du får det til å høres ut som en Lumpsum skatt.

Poenget med flat skatt er jo at alle betaler samme andel av inntekta si i skatt. Dvs. alle har samme skatteprosent.

Det er etter min mening bedre enn det systemet vi har her i landet der skatten er progressiv og jo mere du tjener dess større andel av lønna di må du gi til staten. Det som er vanlig med flatt skattesystem er at det er veldig få muligheter for fradrag, noe som tvinger alle, til og med de rike, til å betale den skatten de bør.

Lenke til kommentar
Vi hadde aldri greid å bygd opp dette landet slik det er, hvis et parti som Frp hadde eksistert ved århundreskiftet.

Dette kan du faktisk ha litt rett i. AP har gjort en grei jobb å bygge opp landet i en tid som har krevd mye styring fra det offentlige. Jeg mener denne tiden er over og det vi nå trenger er mer markedsøkonomisk styring slik som bla. FRP står for.

Lenke til kommentar
Vi hadde aldri greid å bygd opp dette landet slik det er, hvis et parti som Frp hadde eksistert ved århundreskiftet.

Dette kan du faktisk ha litt rett i. AP har gjort en grei jobb å bygge opp landet i en tid som har krevd mye styring fra det offentlige. Jeg mener denne tiden er over og det vi nå trenger er mer markedsøkonomisk styring slik som bla. FRP står for.

5773704[/snapback]

Ikke glem at det går mye raskere å rive ned, enn å bygge opp..

Lenke til kommentar
Vi hadde aldri greid å bygd opp dette landet slik det er, hvis et parti som Frp hadde eksistert ved århundreskiftet. Det er derfor det fortsatt finnes bananrepublikker rundt på kloden, de praktiserer det Frp står for.

5773672[/snapback]

Hehehe, der fikk jeg meg en god latter!

Lenke til kommentar

5773518[/snapback]

5773542[/snapback]

Kapitalismen har en fantastisk egenskap, den kan forandre seg og tilpasse seg skiftende tider og trender. Kapitalisme i dag er ikke det samme som den industrikapitalismen som rådet under den første industrielle revolusjon. Kommunismen klarte derimot ikke å tilpasse seg, og gikk nedenom og hjem. Helvete skrives forresten med én t. Arbeideren har mat på bordet nettopp fordi det er kapitalister som er villige til å gamble med sitt eget liv og eiendom for å skape verdier, som arbeiderne kan nyte godt av. Det er to myter jeg synes det er på tide å ta livet av. 1) De tilgjengelige ressursene i verden er uforanderlige i størrelse, noe som betyr at hvis én får mer får en annen mindre. 2) Staten kan drive næring like godt som privatpersoner. De som tror på disse to mytene vil aldri forså hvorfor et semi-kapitalistisk samfunn vil være materielt og velstandsmessig overlegent et sosialistisk.

Lenke til kommentar
Ikke glem at det går mye raskere å rive ned, enn å bygge opp..

5773722[/snapback]

Jeg synes dette er det dårligste motargumentet jeg har fått servert på lang lang tid.

Det som er sagt gjennom hele tråden er at dersom markedet styrer og myndighetene regulerer minst mulig så vil vi oppnå større samfunnsøkonomisk overskudd.

Enhver avgift fører til sammfunnsøkonomisk tap. Med dette mener jeg at ved å ilegge en avgift på et produkt vil etterspørselen og dermed produksjonen bli redusert. En reduksjon i avgifter på produkter, og spesielt reduksjon i de ikke-nøytrale avgiftene, vil føre til bedre konkurransevillkår og lavere priser. De lavere prisene vil bidra til å gjøre handel med andre land lettere og vi får positivt handelsbalanse.

Finansmarkedet og valutamarkedet er markedsstyrt. Disse markedene er veldig dynamiske og tilpasser seg fort nye endringer. Dette vil fri konkurranse også føre til i produktmarkedet.

Som jeg har sagt tidligere i tråden bør det offentlige ta seg av noen tjenester som ikke ville vært bra å ha i private hender. Disse er blant annet politi, rettsvesen og forsvar.

Lenke til kommentar
De som tror på disse to mytene vil aldri forså hvorfor et semi-kapitalistisk samfunn vil være materielt og velstandsmessig overlegent et sosialistisk.

Den sosialismen som har preget Norge, Sverige, Danmark i mesteparten av tiden

har fått oss dit vi er i dag.

Eller hvordan forklarer du at de nordiske landene scorer topp plasseringer i internasjonale undersøkelser vedr. helse, sosial tryggehet, økonomi, velstand osv.? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...