Heilage Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 *byråkratibabbel* 5779834[/snapback] Er det ikke udemokratisk at de som fikk færreste stemmer vinner valget? 5780141[/snapback] Jo. Jeg synes det er skummelt at min stemme betyr mindre bare fordi jeg bor i byen fremfor i finmark. Det er ikke særlig demokratisk. 5780159[/snapback] Gah. Norge og dets regler altså... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179326 Den ufaglærte stemmer Frp, og det er ett problem som plager meg hver dag. Er enig med kolberg. Vi må satse på ett utdanningssamfunn slik som SV prøver på for å bli kvitt ufaglærte frp tilhengere. Gir vi flere f.eks en samfunnsvitenskapelig utdanning så vil det påvirke velgernes verdigrunnlag og de vil innse hva frp egentlig står for. Vi løser Frp-koden hvis vi klarer å se de feil og mangler folk opplever slik de selv ser dem Frp-koden. Frp er ett populistisk parti som prøver å spille på folks fordommer og hat. De prøver å sanke stemmer både fra kristne konservative og samtidig fra øl-drikkende bøller som driter i kristne verdier og som bare vil ha billig øl og bensin. Det sekundet frp kommer i maktposisjon vil populariteten deres falle drastisk, slik som Sv sin gjorde. Vet dette er ett konservativt forum, men er det bare meg som ser dette klart eller? 5772675[/snapback] Lenge leve selvgodheten! Det som plager meg er at det er så mange selvgode holdninger som dette rundt omkring. Hvorfor er det så mange som tror at de, og bare de, vet hva som er godt og riktig? Selv er jeg høyt utdannet, og stemmer Frp, og tror selvsagt det er det beste for landet. Og jeg ser korttenktheten og den irrasjonelle idealismen i sosialismen (det som i Norge kalles sosialisme). Men jeg er allikevel i stand til å respektere at andre mennesker tror og mener annerledes. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg aksepterer Frp og deres meninger. Men om eg respekterer de? nei. Vanskelig aa respektere folk som skryter av hvor egoistisk og graadig de er naar en ser rundt om i hverden hvordan folk lider. og naar du snakker om selvgodhet jblack saa trenger ikke du aa se lengre enn til noen av disse frp kompiser. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg aksepterer Frp og deres meninger. Men om eg respekterer de? nei. Vanskelig aa respektere folk som skryter av hvor egoistisk og graadig de er naar en ser rundt om i hverden hvordan folk lider. og naar du snakker om selvgodhet jblack saa trenger ikke du aa se lengre enn til noen av disse frp kompiser. 5780863[/snapback] Er vel ca det samme liberalister tenker om sosialister.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå