Gå til innhold

Tvkort i tv, og kvaliteten på dette?

Dy§no

Anbefalte innlegg

Pvr 350 sin tv-utgang er kun for visning av mpg2 (eks. det som blir tatt opp av tv kortet) i fullskjerm og med hw decode på eks. en tv med svideo inngang - ergo støtter ikke noen andre former for codec.

Ei heller er det offisielt støtte for menyer på tv-ut delen(sagetv har en 'hack' for dette, men er delvis bra resultat), de andre av hauppauge's tv-kort uten dedikert tv-ut kjører såvidt jeg vet alle med sw decode av bildet - om du velger gjøre dette via tv-out på grafikkortet og har en ok cpu + ok grafikkort(i stigende rekkefølge på tv-ut kvalitet som jeg anbefaler-> radeon 9xxx series, gf 6600, og radeon x1x00 series - der sistnevnte gir best kvalitet) fungerer dette helt ok og -> fordelen med kjøre overlay på tvkort blir at du kan spille av alle filmtyper som windows støtter i de forskjellige HTPC programmer som finnes på markedet. eks. er beyond tv, sagetv, mediaportal o.l.

Selv har jeg kjørt SageTv i noen år mot vanlig crt tv, og også prøvd alle htpc programmer som er støttet av hauppauge pvr x50 series - (med unntak av MS sitt produkt) - men har hele tiden kommet tilbake til sagetv.

Til sist vil jeg nevne at pv350 sin tv-ut er av utmerket kvalitet - men selv kjører jeg gamle pvr250 nå.

post-31359-1143069357_thumb.jpg

post-31359-1143069386_thumb.jpg

post-31359-1143069412_thumb.jpg

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...