kakt_us Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei gutter og jenter(Om det er noen jenter her da). No skal jeg også begynne på ett lite projekt.. Det jeg lurer no er på hva trenger enn av verktøy for å få til det meste av modding på en "pc". Jeg har en gammel bårremaskin liggende, en hammer, tomståkk og en slegge. Så dette vil jeg ikke trenge Lenke til kommentar
Chb Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei gutter og jenter(Om det er noen jenter her da).No skal jeg også begynne på ett lite projekt.. Det jeg lurer no er på hva trenger enn av verktøy for å få til det meste av modding på en "pc". Jeg har en gammel bårremaskin liggende, en hammer, tomståkk og en slegge. Så dette vil jeg ikke trenge 5772609[/snapback] Hei! Det du trenger er: -Maskeringstape. -Dremel. -Stikksag. -En haug med skruer og muttere. -Skjæreplater til dremelen. -Strips -Varmepistol. -og en lighter Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Dremmel Borremaskin (Dremmel kan brukes til borring) Maskerings teip Pusse maskin (av ett eller anna slag) Varmepistol kan være greit å ha, men hårføner eller lighter gjør samme nytten. Stort sett det som trengs, litt etter hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Hei gutter og jenter(Om det er noen jenter her da).No skal jeg også begynne på ett lite projekt.. Det jeg lurer no er på hva trenger enn av verktøy for å få til det meste av modding på en "pc". Jeg har en gammel bårremaskin liggende, en hammer, tomståkk og en slegge. Så dette vil jeg ikke trenge 5772609[/snapback] Hei! Det du trenger er: -Maskeringstape. -Dremel. -Stikksag. -En haug med skruer og muttere. -Skjæreplater til dremelen. -Strips -Varmepistol. -og en lighter 5772642[/snapback] lighter, det har jeg vettu.. Hårføner.. hmm.. stjele mor sin når jeg skal besøke henne Dremmel, hvor kan dette skaffes? hva koster alt dette om jeg skulle kjøt det på nettet? (helst norske bedrifter, teip og slik får jeg tak på butikken ) Endret 18. mars 2006 av kakt_us Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg kjøpte nettopp dremmel på Clasern. Det kosta 300 kr tror jeg. Den virker fint den, det eneste er at strømpluggen detter utav dremmelen hele tiden, så må holde på den. Men det overlever jeg. De andre jeg så der kosta 995'ish. Så kjøpte jeg med et kuttekit for 200 elr.no. - Veldig fornøyd Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg kjøpte nettopp dremmel på Clasern. Det kosta 300 kr tror jeg. Den virker fint den, det eneste er at strømpluggen detter utav dremmelen hele tiden, så må holde på den. Men det overlever jeg. De andre jeg så der kosta 995'ish. Så kjøpte jeg med et kuttekit for 200 elr.no. - Veldig fornøyd 5773178[/snapback] hvor kjøpte du dette? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Clas Olshon (sånn det skrives? ) Der finner du alt av det du trenger for casemod til en billig penge. Når det er kabinett det er snakk om, trenger du ikke verktøy som koster mange tusenlapper. Clasern kvalitet er nokk Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 hehe.. ok.. Takker.. Skal se om jeg får bestilt meg noe snart Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ville slengt med no pussepapir og lakk, kanskje noen filer og Vertfall pussepapir! Resten er nevnt... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ville slengt med no pussepapir og lakk, kanskje noen filer og Vertfall pussepapir! Resten er nevnt... 5774723[/snapback] Prøver du å si at han skal gjøre noe håndarbeid? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ville slengt med no pussepapir og lakk, kanskje noen filer og Vertfall pussepapir! Resten er nevnt... 5774723[/snapback] Prøver du å si at han skal gjøre noe håndarbeid? 5775571[/snapback] Ja? på kronglete steder, også med pussemaskin bruker jeg ALDRI høyere enn 180! Med pussemaskin (rund) blir det mange "rundinger" liksom, det går greit å pusse for hånd fra 240 og oppover til 600 da 240-400-600! Husk: Noen ganger er håndarbeid mye bedre enn maskinarbeid Har endel erfaringer Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 hehe Vet, jeg merka disse rundingene selv. For litt merker etter pussingen. Finner ikke fint nokk papir til maskin Men å pussa et helt kabinett med 240 hadde tatt tid, selv med maskin! Jeg brukte jo 30-40+ min på kun toppen. F*en for en tidskrevende prossess :| Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 hehe Vet, jeg merka disse rundingene selv. For litt merker etter pussingen. Finner ikke fint nokk papir til maskin Men å pussa et helt kabinett med 240 hadde tatt tid, selv med maskin! Jeg brukte jo 30-40+ min på kun toppen. F*en for en tidskrevende prossess :| 5775915[/snapback] Ikke bare med 240? For hånd? Hmm.. kan hende du gjorde det litt bedre enn meg, men jeg brukte ikke mer tid enn 5 minutt på toppen kanskje.. Kanskje 20-30 min på alt med 600 vann. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Dette er første gang jeg pussa da. Så begynte med det finest som "SandStormen" (pussemaskinen) hadde. 200-240 tror jeg. Så Brukte jeg opp det på 5-10 min. Så ble det grovere grovere. Nå bruker jeg rundt 180 tror jeg. Men det tar veldig med tid. De merkene, når jeg går over med negelen, må merker jeg dem ikke. Vil de bli sett vis jeg bare lakkerer oppå dem? Eller må jeg pusse litt med 240 først? Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Litt avhengig av hva slags modding du skal utføre vil jeg også anbefale følgende: # Verdens mest geniale avisoleringstang fra biltema. Den har spart meg mange meter med kabel siden jeg ikke ødelegger noen ledere lenger. # Loddebolt + tilbehør er et must. # Jeg fant noen geniale borr på Mekk, som har vanlig bit-sokkel. Nå kan jeg bruke dem sammen med skrumaskina mi, så jeg slipper å dra fram drillen hvis jeg bare skal lage et lite hull. Anbefales! Lykke til. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Litt avhengig av hva slags modding du skal utføre vil jeg også anbefale følgende:# Verdens mest geniale avisoleringstang fra biltema. Den har spart meg mange meter med kabel siden jeg ikke ødelegger noen ledere lenger. # Loddebolt + tilbehør er et must. # Jeg fant noen geniale borr på Mekk, som har vanlig bit-sokkel. Nå kan jeg bruke dem sammen med skrumaskina mi, så jeg slipper å dra fram drillen hvis jeg bare skal lage et lite hull. Anbefales! Lykke til. 5787654[/snapback] avisoleringstang og loddebolt er vel for de mer avanserte casemodderene vil jeg tro. De fleste som casemodder, fixer på det fysiske utseende av kabinettet. Dvs kutter og lakker. Men som sagt, spørs hva som skal gjøres Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Mange som endrer lengden av kabler og sånn da ^^ menmen Tror trådstarter har fått tilstrekkelig info om verktøy : ) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Litt avhengig av hva slags modding du skal utføre vil jeg også anbefale følgende:# Verdens mest geniale avisoleringstang fra biltema. Den har spart meg mange meter med kabel siden jeg ikke ødelegger noen ledere lenger. # Loddebolt + tilbehør er et must. # Jeg fant noen geniale borr på Mekk, som har vanlig bit-sokkel. Nå kan jeg bruke dem sammen med skrumaskina mi, så jeg slipper å dra fram drillen hvis jeg bare skal lage et lite hull. Anbefales! Lykke til. 5787654[/snapback] Takker for tipset om avisoleringstanga! Tror vi har en sånn også, tror jeg aldri haddekommet til å tenkt på det Til trådstarter: en pusseklokk koster vel 15kr på biltema og gjør virkelig nytten sin Blir mye lettere og bedre å pusse da Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Et godt, gammaldags filsett er et must spørru meg. Rund, halvrund og flatfil! Men ungdommen nå til dags vil jo ikke gjøre håndarbeid men bare bruke maskinkraft... Med geriatrisk hilsen Han Derre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå