88lollipop Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei. Jeg har en mazda 323 1.6i stv 4x4. Den er i det siste blitt treg å gire med, den vil liksom ikke i gir, jeg må bryte den i gir, eller trø koplingen flere ganger inn for å få bilen i gir. Jeg vet ikke om det er tilfeldig men det er spesielt på 1, 2, og revers jeg merker det. Hva kan dette skyldes? Hva kan jeg gjøre for å få bort dette problemet? (Håper det ikke er så veldig dyrt ) Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Antagelig er det overføringsstaget fra girspaken og frem til girkassen (den har forhjulstrekk?) som er slitt, skadet eller løst. Det koster ikke spesielt mye å kjøpe nytt, og det skal være en grei jobb å bytte. Lenke til kommentar
88lollipop Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 jeg har fulltime 4x4... skal skifte girole så snart jeg får muligheten... så skal jeg se hvor det går... Det er ikke sånn hele tiden, men av og til (oftere i det siste)... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Da regner jeg med at girkassen ligger slik som vanlig på en bakhjulsdrevet bil og at spaken går rett ned i kassen. Da kan det kanskje være synkroniseringen som er slitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå