Gå til innhold

Nikon d50 hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et Nikon d50 kamera, men lurer litt på noen ting angående ekstrautstyr:

Stativ: Hvilket stativ burde jeg kjøpe??

Minnekort: Tenkte jeg skulle kjøpe 1gb Scandisk, noen som mener jeg burde gjøre noe annet?

Batterigrep: Anbefalinger?!?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et Nikon d50 kamera, men lurer litt på noen ting angående ekstrautstyr:

Stativ: Hvilket stativ burde jeg kjøpe??

Minnekort: Tenkte jeg skulle kjøpe 1gb Scandisk, noen som mener jeg burde gjøre noe annet?

5772381[/snapback]

Stativ: Manfrotto er bra. Det finnes også andre. Se på noen med bra/enkelt hurtigfeste. Et godt stativ koster. Hederlig kvalitet etc må du nok opp i rundt 1000-1200. Bør ofte kombineres med et lite lommestativ for reisebruk. Også her er kvalitet avhengig av pris. Det er bruken din som bestemmer hvor mye du skal legge i et stativ. Mange klarer seg med en liten tøypose med tørkede erter.

Minnekort: Sandisk har kvalitetsminnekort. D50 benytter SD. Et raskt kort er en fordel. Hvis du benytter høy oppløsning eller RAW formatet kan du godt benytte 2Gb kort. Men igjen avhengig av ditt forventede bruk av kameraet.

Batteri: Det holder lenge med batteriet i kameraet. Dette har bra kapasitet. Ekstra batteriholder er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...