Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store trådløse nettverksproblemer

Anbefalte innlegg

Har STORE og IRRITERENDE problemer med det rådløse nettverket mitt, som jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg med...

Vi har tre bærbare PC'er og en stasjonær pc koblet opp mot en 3com trådløs router.

Nettet kneler HELE tiden. Det er nærmest umulig å surfe på nettet, og å laste ned fra bittorrent er så godt dom umulig.

Vi har sikret tilgangen, så det skal ikke være noen andre enn oss som bruker det. I tillegg har vi prøvd tre forskjellige kanaler. Dette er andre routeren vi prøver, riktignok av samme merke, da vi reklamerte på den første. Napper jeg ut kontakten, hender det at det virker fint en liten stund, inntil problemene dukker opp igjen. Klikker jeg på ikonet for trådløs tilkobling, står detat signalstyrke er god, gjerne opp mot 54Mbps.

Også den ene pc'en som er tilkoblet med kabel opplever de samme problemene. Kobler vi derimot denne pc'en direkte inn på internettmodemet, er alt helt bra.

Er det noen som kan ha en idé om hva som kan være feil?

(PS: Gjorde et iherdig forsøk på å lete fram liknende tråder, men etter å ha bladd ti sider bakover, gav jeg opp, så jeg beklager hvis dette er et vanlig problem)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...