Gå til innhold

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM et godt valg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en slik disk i mange måneder (kjøpte da de var ganske så dyre :smile:) Og jeg har aldri hatt noen problemer med den, aldri noen ulyder e.l.

 

Jeg bestilte i dag en make disk, bare at den var 120GB, så dette blir bra.

 

 

WD Caviar 8mb Cache er etter mine erfaringer noen skikkelige knallgode disker

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har noe imot litt extra støy så er WD tha way to go. Men vær obs på at det var en serie feil på 2MB utgaven som gjorde at diskene hadde forkortet levetid på endel av diskene. Vet ikke om 8MB utgaven har denne "feilen".

 

Jeg har to Seagate barracuda 4 og er kjempe fornøyd med dem. De bråker ikke og som et lite pluss i boken er den på ca80000MB mens WD sin er på ca76000MB. Altså noen GB forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt med 3 stk IBM-disker å gjøre.

2 Stk 30 GB GXP45 + 1 stk 41 GB GXP60.

 

Alle røyk innen 10 måneder.

 

I tillegg har flere av mine kompiser GXP60 disker av ulik størrelse... bare en av disse fungerer enda. En annen GXP120 har også røket. IBM anbefaler jo ikke at disken står på mer enn 300 timer pr måned i tillegg.. alle vi bruker nå Western Digital

Lenke til kommentar

Hadde en IBM-disk..

 

Følte ikke for å støtte IBM mer etter dette, selv om 120GXP-serien sikkert er bra.

 

Har nå WD 80GB 8MB + WD 120GB 2MB. Begge lever fortsatt, bra ytelse, sikkert litt støy, men viftene mine overdøver det. Kalde? Nja, i hvert fall når jeg har vifter som står og blåser på dem!

 

IBM-disker har dødd, WD-disker har dødd, SG-disker har dødd, alle de andre merkene har også dødd. Det er bare å kjøre på - siden 8MB versjonen av WD gjorde det så bra i ]test her på hw.no, så hadde ikke jeg vært i tvil.

 

PS. For all del, ikke velg WD pga. meg. Jeg har hatt en død IBM og klarer derfor ikke å være helt nøytral! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...