Gå til innhold

Harddiskvifte!!!!!!!!

Snabelkese

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-06 14:26, cdguru skrev:

Er det noen som har en god, støysvak harddisk vifte å anbefale. Nå som datane lagres så tett er det vifte med kjølere, særlig på WDC 80GB og ibm disker.

Det hadde vært supert om noen kunne foreslått en bra vifte.

Den beste (mest støysvak?) løsningen er å skaffe deg en støysvak Papst vifte eller en Enermax vifte (som du kan tune inn effekt/støy nivå) og sette vifte foran harddisken (som i bla. Chieftech's kabinetter).

Lenke til kommentar

Ja, jeg sitter og venter på det gigantiske chieftech kabinettet (67cm høyt). Er det en fordel å stille dem foran harddisken? Er ute etter en støysvak vifte ja, men også en som kjøler greit.

Dessuten tror jeg at det blir veldig bra luftstrøm inne i kabinettet. Hva med Istorm2 fra Globalwin?

Dessuten tenker jeg på en Athlon XP 1600 1,4GHz.

Er Silveradoen noe for den?

Lenke til kommentar

On 2001-12-07 21:34, cdguru skrev:

Ja, jeg sitter og venter på det gigantiske chieftech kabinettet (67cm høyt). Er det en fordel å stille dem foran harddisken? Er ute etter en støysvak vifte ja, men også en som kjøler greit.

Dessuten tror jeg at det blir veldig bra luftstrøm inne i kabinettet. Hva med Istorm2 fra Globalwin?

{/quote]

Istorm2 har jeg dessverre ikke kjennskap til. På min har jeg plasert en støysvak vifte (20 dB Enermax) i fronten på Chieftech kabinett foran harddiskene mine, hvor den suger luften foran. På denne måten kjøler den harddisken i tillegg fører dette til bedre luftsirkulasjon i kabinettet. Samtidig ville jeg ha puttet en vifte høyt bak på kabinett, for å suge ut den varme luften.

Quote:

Dessuten tenker jeg på en Athlon XP 1600 1,4GHz.

Er Silveradoen noe for den?

Silvrado'en kjenner jeg ikke til, men jeg har hørt at Taisol skal vissnok være billig og bra. Personlig bruker jeg en Alpha8045 med en 20dB vifte, noe som

gjør at jeg knapp høre vifen. Etter å ha skiftet til disse støysvake viftene, begynte jeg å høre hvor bråkete harddiskene mine var... :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...