NERV Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Maskin: Abit SE6 hovedkort Creative Riva TNT2 Skermkort Creative PCI 128 Lydkort PIII 600 CPU Jeg har forsøkt flere typer Ram brikker (PC100), både merker og størrelser, men når jeg putter i to Ram brikker finner ikke maskinen skjermen. Hver for seg virker Ram brikkene. Jeg har også problemer med at maskinen rebooter midt i spill, eller mens jeg surfer på internett (java). Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 du burde også nevne hvilke størrelser vi snakker om og hvilket os du kjører. Det kan hende at hovedkortet ikke støtter slike mengder med ram. Kanskje du burde gi litt mer opplysninger. da er det lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har samme problem med mitt hovedkort. Tror nok en BIOS oppdatering vil fixe det for deg. Men for meg som har såpass nytt kort må jeg vente litt lenger virker det ut som... Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Kanskje du finner svar her: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...p?pQUESTION=SE6 Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har forsøkt både 2 x 128 og 1 x 128 + 1 x 256. HK skal klare 512 mb. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 12:51, skrev Arvid Klavenes:Kanskje du finner svar her:http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...p?pQUESTION=SE6 Quote: Why does my system crash or fail to POST when I try to use 256MB memory modules on Intel 815/815E based motherboards (SL6 /SE6 / SH6 / SA6R)? The Intel 815 chipset (and also 815E) does not support 4x4, 8x4, 16x4 or any other x4 memory chips. A wide variety of errors is possible if you try to use double-sided 32MB chip modules or single-sided 16MB chip modules with this chipset, including system crashes or failures to POST. Jeg har kjøpt vanlig PC100 SD ram. (Apacer / No name). Er de 4 x memory chips? Hva er 'failures to POST'? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: NERV skrev (2002-09-24 13:02): Quote: Den 2002-09-24 12:51, skrev Arvid Klavenes: Kanskje du finner svar her: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...p?pQUESTION=SE6 Quote: Why does my system crash or fail to POST when I try to use 256MB memory modules on Intel 815/815E based motherboards (SL6 /SE6 / SH6 / SA6R)? The Intel 815 chipset (and also 815E) does not support 4x4, 8x4, 16x4 or any other x4 memory chips. A wide variety of errors is possible if you try to use double-sided 32MB chip modules or single-sided 16MB chip modules with this chipset, including system crashes or failures to POST. Jeg har kjøpt vanlig PC100 SD ram. (Apacer / No name). Er de 4 x memory chips? Hva er 'failures to POST'? Det er noe som at bios'en tester systemet ditt. 'failures to POST' Betyr noe i denne duren, Feil i test. Noen som ser at det er feil vennlig rett meg. På mitt hovedkort kan eg ikke sette rammene mine hvor som helts i ram slottene. Utdrag fra manualen til mitt hovedkort "it is not recommended to insall a double side DIMM mondule to DIMM 3 and DIMM 4 at the same time as this will not function properly. To make use of DIMM 3 and DIMM 4 at the same time, Insert a singel side DIMM mondule to each of them" Så mitt forslag er se hva manualen din sier om singel og double side ram brikker. Kortet mitt er MSI 815EP Pro Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Brukerhånboken sier at den tar både single and double densety DIMMS, og 'the modules can be populated in any order' Jeg har forsøkt og bytte plasseringer på de tre slottene som hovedkortet har. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: NERV skrev (2002-09-24 22:02):Brukerhånboken sier at den tar både single and double densety DIMMS, og 'the modules can be populated in any order'Jeg har forsøkt og bytte plasseringer på de tre slottene som hovedkortet har. Ja da vet du at det er ikke det som er problemet. Da kan det være at en av brikkene er defekt på en måte. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Søstra mi har en maskin full av RAM jeg ikke får brukt, men som går fint på hennes :smile: Jeg har forsøkt merkeram / no name, samme merke / ulikt merke ... Fant ikke bios oppdatering som skulle ha noe med RAM og gjøre, så det er nok ikke et generelt problem. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Rammet av ram, ja. Kjenner til det. Har et Asus A7M 761 kort, der jeg etter å ha brukt 256mb Samsung DDR- PC2100 ram med hell, satte inn en til. Det ville ikke maskinen være med på. Fikk blue-screen, memory-dumping, sidepage error, og bare dill. Prøvde å øke VIO 01-spenningsjumper på kortet som ASUS-teknikere sa, prøvde 3 bios'er, funket ikke. En fyr på Komplett mente at hovedkortet ikke forsynte minnekretsen med nok spenning, at den ble ujevn, og krasjet. Ikke vet jeg hva som var galt, sendte ram'en tilbake, og kommer snart til å kjøpe nytt hovedkort og 512 mb DDR 333MHz ram. -Syn-Sam- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå