Christian. Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Heisann, som emne feltet sier har jeg problemer med litt støy fra laptopen min, det som er problemet er at viften suser og går hele tiden når strømkontakten står i, mens når den kjører på batteriet blir det mye mindre støy fra den slik at det er behagelig å sitte og jobbe med den. Så det jeg lurer på er om noen har noen smarte tips til hvordan jeg kan få ned støyen fra den, evnt har jeg rett til reperasjon/nytt produkt? Kjøpte PC-en sommeren 2005. Har instalsert Windows XP Pro men tror ikke det skal ha noe betydning, kan teste å legge inn Windwos XP Home fra recovery CD-ene og se om det hjelper men har mine tvil. Takker for alle svar Edit: Specs på pcen er som følger: Intel Pentium M 1.73GHz 512 MB DDR2 Ram ATI X700 128MB skjermkort 80GB Harddisk Endret 18. mars 2006 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei! Har du sjekket strømsparingsalternativene til Windows? Eventuellt har du lastet ned/lagt inn kontrollprogram for hovedkortet? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Har testet med strøminstillingene også ja, prøvde recovery saken også men den hjelper heller ikke med de programmene som følgte med den. Så endre opp med at jeg sender inn PC-en til service nå så får jeg se om de klarer å fikse det. Lenke til kommentar
- Nero - Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har samme problemet her. Hva du funnet noen løsning på det? Kjøpte datamaskinen idag, og viften går for fult en liten stund, så blir det stille, så begynner den igjen osv:( Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Dette har med at prosessoren ikke "throttler" ned når strømmen står koblet i. Legg inn Notebook Hardware Control, og lås den til 6x multiplier samt gå ned på spenningen til prosessor, så skal du slippe unna med en god del mindre viftestøy. Lenke til kommentar
- Nero - Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Ok, så det kan altså ikke gjøres noe med Viften går av/på konstant og lydnivået er ikke noe behagelig når den er på. Tenkte kanskje at det var noen innstillinger som gjorde slik at viften holdt et moderat nivå hele tiden.. Notebook Hardware Control, hva er det? og hvor finner jeg det? Og hvor mye skal spenningen stå på? Men pcen kan jo ikke seriøst fortsette og bråke sånn her? Det er faktisk det verste viftestøyet jeg har opplevd på en bærbar, ordentlig høyfrekvent bråk.. Endret 7. april 2006 av Galdermester Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Notebook Hardware Control: http://www.pbus-167.com/chc.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå