Hubbert Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Dette gjelder da for lytting av musikk fra data. Har da M-Audio Audiophile 24/96 internt kort, og spiller tapsfritt komprimert musikk (FLAC), foreløpig gjennom Koss K-55 hodetelefoner (lukkede), som skal skiftes ut med Sennheiser 600 (åpne). Jeg ønsker en forsterker først og fremst for å kunne stille på volumet manuelt, da lydkortet etter det jeg har forstått, har noe mangelfull integrert volumkontrol. I hvilken grad jeg ut over dette med volumkontrol, faktisk har behov for en forsterker til Sennheiser 600 hodetelefonene, er meg ukjent, og har dere noen synspunkter på det er dem velkomne. Mitt behov for en forsterker, begrenser seg da til: Volumkontrol Billig Kunne drive Sennheiser 600 Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Det billgste ville vært å lage en selv. Du finner mange ideer på electronics lab. Deler kan kjøpes fra Farnell in One eller Elfa Håper det hjalp. Tormod Endret 18. mars 2006 av Liquid_Crystal Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Hodetelefonene jeg har valgt koster rett over 2000. Ordet "billig" må derfor sees i forhold til dette, samt at jeg uttrykker at jeg har et behov for at forsterkeren faktisk kan drive hodetelefonene. Det er derfor ønskelig med en form for forsikring / bekreftelse av at dette er tilfellet, noe jeg betviler at ett stykk hjallamekk satt i sammen av en elektronisk ukyndig person kan imøtekomme. Med andre ord; nei, det hjalp ikke. For å gi en pekepinn om ønsket prisklasse for forsterkeren, kan jeg gå opp til 2500 for denne, om den skulle være dimensjonert godt nok til også å kunne drive små høytalere (i fremtiden), ellers maks 2000. Endret 18. mars 2006 av Hubbert Lenke til kommentar
Bach Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 http://headwize.com/projects/index.htm Så er det bare fram med jernklorid, UV-lampe og loddebolt. Bruker en "DrHead" sammen med et par Beyerdynamic DT250, og jeg synes det fungerer bra som en portabel løsning. http://www.ibsenstudio.no/produkt.aspx?item=0-99-ATDH Ellers har jeg ikke sett "spesialforsterkere" som takler høytalere med lav impedans. En løsning med tanke på høyttalere er kanskje å kjøpe en forsterker typ Cambridge Azur eller aktive monitorer. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Sjekk utvalget og prisene til Ornec. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hva med å kjøpe en brukt stereoforsterker fra f.eks H/K eller NAD? Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Som en hjelp til andre i fremtiden som kanskje leter etter gode svar, så fant jeg gjennom hydrogenaudio.org samt head-fi.org, det som jeg foreløpig antar er et godt valg, nemlig en model av Corda fra Meier Audio. Dog må det nevnes at prisen her er noe høyere enn det jeg hadde forespeilt meg. Endret 18. mars 2006 av Hubbert Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Denne har jeg selv. Havner akkurat litt over prisen din på 2000,- kr. Jeg har selv Sennheiser HD650, og bruker denne forsterkeren med USB. Jeg er i allfall meget godt fornøyd med lyden, og den skal drive klokkene dine veldig bra. Den tar strøm fra USB, 9V batteri eller strømforsyning opp til 28V. Jeg har selv testet USB versus en 18V strømforsyning, og selv ikke med bassrik musikk på høyt volum hørte jeg noen forskjell på USB og 18V dedikert strømforsyning (så hadde forsterkeren hatt problemer med å drive klokkene med USB, som gir 10V drivspenning, så burde det vært forskjell opp til 18V). Forsterkeren er også veldig fin i og med at du kan bruke den som USB DAC på f.eks. en bærbar PC med dårlig lydkort og enda ha super lyd. Jeg kan i allfall trygt anbefale den Edit: Uten at jeg selv har testet / hørt det, så sies det vel at HD600/650 er ganske tungdrevne, og at de trenger ganske kraftig forsterker for å gi optimal lyd, selv om det kan høres bra ut uten en spesielt kraftig forsterker. PDAen min (en Dell X50v) driver hodetelefonene ganske bra. Lydkvaliteten er ikke så bra som med bruk av forsterkeren på PC, men PDAen har ingen problemer med å gi ganske høyt volum. Endret 18. mars 2006 av dravisher Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg må si jeg finner det merkelig at folk ikke klarer å forholde seg til å lese og forstå problemstillingen, men svarer i hytt og pine. Er det bare barn her, eller folk som har blitt skadd av for mye IRC? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Rega Ear fra http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=8213 skal gi mye for pengene. Ellers så selger http://www.lyrichifi.no Creek OBH-21 og 21SE som er litt dyrere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg må si jeg finner det merkelig at folk ikke klarer å forholde seg til å lese og forstå problemstillingen, men svarer i hytt og pine. Er det bare barn her, eller folk som har blitt skadd av for mye IRC? 5773889[/snapback] Du burde heller være glad for at folk gidder svare deg enn å komme sånt fjas som det der. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 på stereofil har de en som er god til 500,- men husker ikke hva den heter Men hvis du bor i Oslo området kan du ta en tur innom å høre på den selv Lenke til kommentar
Viivac Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Meier Audio er veldig bra. Ray Samuels forsterkere er også helt i toppsjiktet av portable headphone amps. www.headphone.com har også sine Headroom forsterkere som er kjempegode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå