Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling trådløs ruter/aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en anbefaling på kjøp av en trådløs ruter/ trådløst aksesspunkt som vil fungere optimalt med dette ADSL modemet

Jeg har et ønske om at det skal være ethernet port på den nye enheten slik at jeg kan koble til kablede nett! Men for å ha muligheten til dette så må man vel ha en trådløs ruter?

Jeg ønsker imidlertid at mitt nåværende ADSL modem fremdeles skal være DHCP server, så da ma den nye enheten ha mulighet for å bli satt til DHCP klient

Den nye enheten må også ha mulighet for MAC-adresse filtrering!

Håper noen har en anbefaling på lager! men er også åpen for andre løsninger hvis det skulle finnes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mange, inkludert meg selv, er fornøyde med Linksys sin WRT54-serie. Disse fås med forskjellige egenskaper, men felles for de er at det er veldig store muligheter med tanke på hva slags software du vil bruke.

Ergo er det også store muligheter for innstillinger. Routerne er stabile og har såvidt meg bekjent ikke noe negative egenskaper i forhold til sine konkurrenter.

DrE

Lenke til kommentar
Veldig mange, inkludert meg selv, er fornøyde med Linksys sin WRT54-serie. Disse fås med forskjellige egenskaper, men felles for de er at det er veldig store muligheter med tanke på hva slags software du vil bruke.

Ergo er det også store muligheter for innstillinger. Routerne er stabile og har såvidt meg bekjent ikke noe negative egenskaper i forhold til sine konkurrenter.

DrE

5771729[/snapback]

Har du et reelt eksempel? (link)

Lenke til kommentar
Har du et reelt eksempel? (link)

5771762[/snapback]

Denne f.eks.

Hvis du er over gjennomsnittet nerd så oppgraderer du firmwaren til DD-WRT. Da har du en konge router med drøssevis av muligheter til en billig penge.

Endret av Odie
Lenke til kommentar

Sikkert bra ruter den linksysn men ruterne av den størrelsen har en tendens til å knele ved mye fildeling og mye trafikk. Har ikke prøvd selve linksysn selv, men mener den inneholder samme prosessor som andre routere i samme segment. Leser du userreviews av disse routerne ser du de funker fint til små linjer og få brukere, men med flere brukere, p2p etc. er rett og slett prosessoren i de for liten til å få igjennom all trafikken raskt nok..Takler heller ikke nok sessions. som trengs med p2p.

Skal du ha kraftigere saker med bedre ytelse er det den nye generasjonen som gjelder. Dling dgl 4300, trendnet (test hardware nesten lik som dlink), linksys gx2, zyxels nye serie ....som er nyeste generasjon soho routere.

Disse har ca 90mb i router throughput og takler alt av trafikk. Noe jeg ikke kan si om eldre router design. Skal du ha bedre enn disse må du opp på 3-5000 tusen for cisco 3com bedrift...

Blir også mer responsivt internett og bredbåndsbruk generellt med de ny utviklede soho routerne.

Endret av kense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...