civic Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Satt og spillte F.E.A.R da maskinen plutselig slaar seg av. Naar jeg skulle restarte oppdager jeg at LCD skjermen min ikke faar signal fra pc'en. Kobler saa til en annen LCD skjerm paa DVI inngangen og faar ei heller noe respons, helt svart. Proever deretter aa koble til med D-SUB kabelen og da faar jeg bilde men bildet er helt forvrengt. Bildet bestaar av ulike striper med forskjellige blokkete pixler med ulik farge. Gjenkjenner deler av bios oppstarten men teksten som kommer frem er uleselig. Virker som bios oppstarten stopper opp men ikke helt sikker paa dette. Har proevd aa resette bios uten hell. Alle kabler er sjekket og proevd aa ta ut minnebrikkene for aa teste uten aa proeve noen nye da siden jeg ikke har tilgang paa slikt. Har ei tilgang paa skjermkort saa faar uheldigvis ikke testet den heller. CPU var overklokket da jeg spillte fra 3.2 til 3.55 ghz og skjermkortet har vaert overklokket men ikke da jeg spillte og maskinen klikket. Hoeres dette kun ut som defekt skjermkort? Min maskinvare: HK: Asus P5AD2-E Premium CPU: Intel Pentium 3.2 GHz Prescott, MIST Megatower 120 mm CPU vifte Minne: Corsair DDR2 TWINX Pro 5400 512x2 GPU: GeForce 6600GT 128 mb, Zalman vifte Lydkort: Audigy 2 ZS Value PSU: MIST 500W Raid-0: WD Raptor 74 GB Kjoerer oppdatert Windows XP Professional SP2 med oppdaterte drivere. Skjermkortet har ikke gitt meg problem tidligere i verken normal eller overklokket tilstand og det har jeg brukt ca 1 aar. GPU har aldri naadd faresonen angaaende temperatur men CPU har vaert litt varm men forstaar det slikt at dette er vanlig paa prescott plattformen. Sist jeg sjekket med Asus sitt overvaakingsprogram viste den 45 grader i windows i overklokket tilstand. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det er jo desverre sånn med elektronikk, at den slutter ikke bare gradvis å virke over tid. Går det i dass, så går det i dass øyeblikkelig. Det har nok skjedd i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 som Bitex sier så er det nok ødelagt... Det kan være minnemodulene på kortet som har fått seg en trøkk. Grunnen kan være for høy temperatur. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Prøv å skru av strøm og dytt skjermkortet ordentlig på plass. Har alltid funket hos meg :] Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Du er helt sikker på at Skjermkort vifta faktisk går rundt da? Lenke til kommentar
civic Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Du er helt sikker på at Skjermkort vifta faktisk går rundt da? 5776167[/snapback] Japp, noe av det første jeg sjekket. Ingen feil på den. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 har du mulighet for og skjekke skjermkortet på en anna pc`? jeg har en p4 socket 478 ... når jeg setter den inn i maskinen så komer det ikke bilde i heele tatt mens viss jeg setter i en av de andre p4 prosessorene mine kommer det bilde(nå har den fått diagnosen ødelagt:!... ( siden du sa at du hadde klokka pross mens du spilte , kan det være den som er død ... ) Forresten har du 478/755? -Djgunnah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå