Gå til innhold

Kan man bli avhengig av te

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skal mye til for å bli avhengig av te. Jeg drikker ca 1 kanne alene på jobb(10 kopper), men ingenting hjemme. Drikker heller ikke noe særlig med te i helgene. Det kan hende man får litt vondt i hodet de dagene man ikke drikker te, spesielt hvis man drikker mye til vanling. Da kan man enten ta en kopp eller to med te, ta en ibux eller bare la det stå til. Hodepinen går over i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

altså, man kan ikke si "te" i en slik diskusjon. det fins sikkert mange tusen forskjellgie typer te som lages av forskjellgie materialer.

men det fins te typer med koffein. mange av de selges i vanlige dagligvarebutikker. men mengen kan ikke sammenliknes med kaffe, har selv drukket te hele livet mitt, men har ofte lange pauser hvor jeg ikke savner det i hele tatt.

PS: jeg drikker earl grey

Lenke til kommentar
det skal mye til for å bli avhengig av te. Jeg drikker ca 1 kanne alene på jobb(10 kopper), men ingenting hjemme. Drikker heller ikke noe særlig med te i helgene. Det kan hende man får litt vondt i hodet de dagene man ikke drikker te, spesielt hvis man drikker mye til vanling. Da kan man enten ta en kopp eller to med te, ta en ibux eller bare la det stå til. Hodepinen går over i løpet av dagen.

5772106[/snapback]

la meg se, du får fysiske symptomer som hodepine når du ikke drikker te?

tror det er en god indikator på at kroppen din er avhengig

Lenke til kommentar
altså, man kan ikke si "te" i en slik diskusjon. det fins sikkert mange tusen forskjellgie typer te som lages av forskjellgie materialer.

men det fins te typer med koffein. mange av de selges i vanlige dagligvarebutikker. men mengen kan ikke sammenliknes med kaffe, har selv drukket te hele livet mitt, men har ofte lange pauser hvor jeg ikke savner det i hele tatt.

PS: jeg drikker earl grey

5772979[/snapback]

Earl Grey er den beste te'n imo med litt sukker (ikke for mye) og melk i yuhm :D

Lenke til kommentar

Vel, istedet for å synse i ørska som mange gjør, fant jeg fram litt ordentlige data:

http://www.stashtea.com/caffeine.htm

Does Tea Contain More Caffeine Than Coffee?

While coffee and tea are both sources of caffeine, the amounts of caffeine in any single serving of these beverages varies significantly. An average serving of coffee contains the most caffeine, yet the same serving size of tea provides only 1/2 to 1/3 as much.(Ref.: Caffeine by The Institute of Food Technologists' Expert Panel on Food Safety & Nutrition.) One of the more confusing aspects of caffeine content is the fact that coffee contains less caffeine than tea when measured in its dry form. The caffeine content of a prepared cup of coffee is significantly higher than the caffeine content of a prepared cup of tea.

All real tea comes from the same botanical, Camellia sinensis, which contains caffeine. Herbal infusions are made from botanicals not related to Camellia sinensis, and they are naturally caffeine free. Chamomile and Peppermint are examples of herbal infusions (herbal tea).

Black tea Contains caffeine in nature, can be decaffeinated (removing most of the caffeine) : English Breakfast, Chai Spice, Earl Grey

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg drikker te hver eneste dag jeg. Er vel ikke avhengig kan man si, selv om jeg drikker ganske mye. En grunn til det er at jeg har vokst opp med te fordi det er nasjonaldrikken i Sri Lanka. Der foreldrene mine er fra. Folk derfra drikker ganske mye te. Og utifra det jeg ser så er de like normale som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...