kingkop Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hallois! Har sverget til stasjonære pc'er men nå ser jeg fordelene med å sette opp trådløs nettverk i huset og ha en bærbar pc. Problemet er at jeg er helt grønn når det kommer til bærbar Jeg må sjekke markedet men trenger noen råd for å komme igang. Skal bruke den til følgende: Surfing samt se på filmer/tv serier (men trenger ikke stor HDD da jeg kan dele filmmappa på den stasjonære). Det kunne vært kjekt å kunne ha noen spill på den når man er ute å reiser. Dette blir ikke en "arbeidsmaskin", da jeg som sagt har en helt grei stasjonær pc hjemme. Prismessig er 10.000 den magiske grensen. Håper på råd over hva slags utstyr man bør ha, også med tanke på fremtiden. Vil ikke kjøpe en bærbar som et utdatert til neste år... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Relativt utdatert blir alle maskiner etter ett år. Det er det bare å innse. Du får min for tett under 10 lapper. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318346 (Finnes bedre priser der ute bare så det er sagt) Her får du en grei prosessor, ganske godt skjermkort, lite ram, en flott skjerm og helt OK batteritid. Jeg kan lett anbefale den. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Hei og takk for hjelpen. Fant et litt Billigere alternativ. Det er vel samme maskin? Hvordan funker 512mb ram på en bærbar? Jeg synes det høres lite ut, men nå har jeg jo bare erfaring med stasjonære maskiner og der kjører man jo gjerne flere programmer samtidig enn det man gjør på en bærbar. Er det vanskelig å bygge ut ram senere? Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Den du fant er ikke samme maskin som lord^ viste til.. Den han viste deg har jeg selv, å er hittil storfornøyd. Når det gjelder ram (minne) så er det i mine øyner 1gb å opp som er bra. Hadde 512mb ram på den forje laptopen min, å det holder ikke rett å slett.Alt etter bruken selvsagt. Toshiba m70-144 som jeg har har jeg dradd alle spill jeg har fått kloa i med alt untatt AA på max oppløsning å med 1280x768. å alt flyter bra. Jeg kjøpte 1 gb ekstra minne pga. At jeg fikk det såpass billig (850kroner på netshop). 1,5gb tilsammen. den mangler blåtann og infrarødt, men jeg trenger ivertfall ikke d.. jeg vil også annbefale denne maskinen! Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Hva er det som er forskjellen med disse to? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Skjermkortet er det som er forskjellen. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Nå har jeg kjøpt Toshiba m70-144, og det basert på to forumanbefalinger Kjøpte samtidig 1 gig ekstra ram og en liten ryggsekk fra Trust for å frakte pc'n med. Gleder meg som en unge til jeg får den Jeg antar den må laddes opp en dag før man bruker den? Så kjører man den helt ut før man ladder den på nytt? Ellers noen brukstips for en bærbar som kan være nyttig å vite? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Bare plugg den inn og start å bruke den. Du trenger IKKE å lade den i en hel dag før du skal begynne å bruke den. Vi er i 2006 nå, ikke tilbake på 1990-tallet. Du bør heller ikke lade den helt ut. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Nå har jeg kjøpt Toshiba m70-144, og det basert på to forumanbefalinger Kjøpte samtidig 1 gig ekstra ram og en liten ryggsekk fra Trust for å frakte pc'n med. Gleder meg som en unge til jeg får den Jeg antar den må laddes opp en dag før man bruker den? Så kjører man den helt ut før man ladder den på nytt? Ellers noen brukstips for en bærbar som kan være nyttig å vite? 5793300[/snapback] Hvor mye måtte du betale for dette? Hvordan er denne maskinen i forhold til HP 5054 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31320 Også i forhold til om man ikke kommer til å spille noe særlig? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Større dog tregere harddisk på HP maskinen Dårligere skjermkort, hvis det kan kalles det engang på HP maskinen Cpu er helt sikkert på samme høyde. Mer RAM, dog dårligere RAM. HP veier mer enn Toshiba, og ser i tillegg ikke like fin ut Du kjøper ingen av maskinene for å spille skikkelig, men hvis pris er vitkig scrorer naturligvis HP bedre ut, men du får en dårligere maskin til ikke så veldig mye mindre penge. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Du høres ut til å ha litt peil. Men hvordan er Toshiba'n satt opp mot Dell sine 6000 og 6400 som de har på tilbud nå? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Toshibaen har bedre skjermkort. Når det gjelder støy så vet jeg ikke. Har 6400 og den er ganske lydløs. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg ville valgt 6400 om du ikke skal spille. Den har en veldig god cpu, harddisken er også feit Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Da blei det en 6400....godt endelig å ha bestemt seg! Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan er en inspiron 630M i forhold til inspiron 6400? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 De kan på en måte ikke sammenlignes, mindre skjerm og ikke den nyeste cpu-teknologien som 6400 benytter seg av. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Trodde Toshibaen kom ferdig klart for trådløs nett! Har ikke peiling på dette men tror jeg mangler noe viktig for å komme på nett med den trådløse routern min... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Maskinen leveres med centrinoteknologi ja. Har du brukt en vanlig xp cd for å reinnstalere xp? Da blir nok ikke driveren for nettverkskortet innstalert. Søk litt rundt på intel sine hjemmesider for å laste ned og innstalere driver til nettverkskortet. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Kom ikke med en xp cd, men en nesten ferdig installert versjon lå på hdd'en og startet opp når jeg slå på laptopen. Jeg er på nett nå med den men det er via kabel. Ser ut til at det er en slot for et trådløs nettverkkskort på siden av Toshibaen, men det er kanskje ekstrautsty som må kjøpes? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Sjekk maskinvarebehandling. Der skal du nok se at pcen din allerede har wlan kort installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå