sfenne Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Ihvertfall etter min egen erfaring! Med windows XP fikk klientene mellom 1-10 ping. Med Red Hat 7.3 fikk klientene mellom 10-20 ping. Helt samme hardware! Så, er XP bedre cs server enn RH? Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Nei, kort og godt. Har lest en del tester på dette og linuxbaserte cs-servere gir MYE bedre ytelse. Windows-servere begynner å lagge etter en stund mens linux-servere har det likt hele tiden. Hva som har skjedd i ditt tilfelle vet jeg ikke, men linux skal være bedre. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Nå har jeg aldri testet now windoze for "hardcore" cs-server, men kun brukt Linux. Og da Slackware. Det funker utmerket. Bare pass på at firewallingen ikke roter til. Eventuelt at nettverksinstillingene er optimalisert. Dvs kjøre unødvendige logginger. (Slik vi litt paranoide gjør=) -Dante Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 jeg kjører nå en dedikert cs-server på egen bruker i xp som er laget til for å kjøre lite ressurser, max ping ligger på ca 15 Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 la en xp cs server kjøre oppe over en lengere periode, og la den være under ganske høy belastenming,. dvs 8+ spillere, så vil du se hvorfor linux er bedre til server enn windows. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Et verktøy kalt pingbooster fra UDPsoft er tilgjengelig for linux servere. Dene skal vist redusere pingen drastisk. har selv en dedikert cs server. denne er kalt CS-BURKEN :smile: kjører i win xp og onliner klienter får ping ned i 30. Har max 8 players + admin og kjører på en NGT bravo linje Lenke til kommentar
kentdevil Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 har testet dette ut og når man kjørte over 12 spillere på windows-serveren , så begynte det å lagge en del.Med linux-server , som ikke var optimalisert på noen måte kunne vi kjøre 2 12'er servere uten at det hakket.Samtidig kjørte man en apache-server på denne og for å konkludere dette vil jeg si at linux er suverent som server. :smile: Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 enig med dere. jeg har lest at cs går 40% fortere i linux enn i windows. ikke det at jeg gidder å spille cs, men. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg kan bare si at jeg per i dag drifter 10 cs servere som alle kjører på trustix. Det har oppetid på over 200 dager og er dønn stabile. Etter at hlds 1.1.1.0a beta kom ut trenger man ikke å restarte dem etter vac update engang. _Ingen_ kan få meg til å bytte fra et gratis OS til windows XP! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Kanskje jeg skulle ha Dual Boot mellom Linux og WinXP, sånn at jeg kan være enda mer |337 fordi CS går fortere i Linux og jeg rekker å fragge flere og reloade fortere. :razz: Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Cappo: err..?? woot? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 12:04, skrev Cappo:Kanskje jeg skulle ha Dual Boot mellom Linux og WinXP, sånn at jeg kan være enda mer |337 fordi CS går fortere i Linux og jeg rekker å fragge flere og reloade fortere. :razz: Såvidt jeg vet er det ikke noe HL-klient til Linux... Kun HL-server. Du kan jo bruke WINE, men det senker bare ytelsen i forhold til Win. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 23:37, skrev MrA|:Såvidt jeg vet er det ikke noe HL-klient til Linux... Kun HL-server. Du kan jo bruke WINE, men det senker bare ytelsen i forhold til Win. nope, jeg winex'er CS og det har akkurat samma ytelsen i linux som i windows, 100 fps og vel så det.. Lenke til kommentar
boost Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 har du slått deg unge? linux eier CS servere Jeg Anbefaler Slack, RH sugr... men ikke mere en XP anyways ;P Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Er fult klar over at Linux eier Windows når det gjelder serving. Men jeg står fast på at XP er bedre cs server enn RH, hvertfall etter hva jeg har erfart. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 OK! I lengden... da er nok linux best. Win suger :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå