Gå til innhold

Hvilket GT er best? 7800 512 eller 7900 256MB?


Milzit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lest tester rundt omkring på nettet. "Gainward Geforce 7800gt Bliss Golden Sample Goes like Hell 512mb DDR" slår x1800xt i mange fps tester, det er verdt å ta med seg. 7900gt har sikkert nye arkitektur på chipsettet, så det er sikkert lurest å gå for det i og med at ikke alle spill krever 512 mb ddr enda, men de vil.

Endret av RoMaN
Lenke til kommentar

jeg har 2 stk 7800GT 512 Goes Like Hell. Kortet kommer standard på 450mhz core og 1300mhz memory. Noe som er samme frekvens på et 7900GT, 512MB minnet hjelper litt i høyere oppløsninger der man trenger mer minne for å tegne teksturer. Gainward har satt i turbo på dette kortet etter som det egentlig er et 7800GT, men klokka høyere.

 

Jeg har ikke testa SLi med mine kort. Men det er en ting å si med dette kortet. Det klokker som f***. Kjører 500Mhz på GPU og 1400Mhz på minnet. Kortet klarer enda mer, med litt bedre kjøling....men til nå har gainward vært flink til å velge en god kjøler.

 

Slår 7800GTX uten problemer selv om det bare har 20 pipelines. Får 8500 poeng i 3dmark 05. Så jeg er ganske fornøyd. Her cpuen som begrenser meg. Skulle hatt en dual core for å klare høyere med samme klokk. Ville ikke skifte til 7900GT nå. Ville heller vente til G80 og R600. ;)

De korta som kommer der blir en helt ny generasjon. Å gå fra 7800GT til 7900GT er ingen ny generasjon, bare litt bedre ytelse.....btw :whistle:

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar

En annen ting jeg synes er negativt er at det ikke er vivo på 7900GT, slik som det er på mitt 7800GT. Hadde egentlig tenkt å oppgradere fra 7800GT til 7900GT, men tror egentlig ikke jeg gidder likevel siden ytelsesøkningen ikke er så stor, og at det ikke er vivo. Skal det være noe poeng for min del å oppgradere, tror jeg at jeg må gå for 7900GTX eller et X1900XTX..

Lenke til kommentar

FOr å oppklare det: 7900GT yter som 7800GTX på STOCK hastighet. i tillegg klokker det visst som få andre. Var det ikke resultater der de hadde klokket 100-150 mhz på GPU?

 

Ihvertfall virker det som OC av 7900GT drar det lett forbi 7800GTX 512, og med skikkelig god kjøling klarer det kanskje 7900GTX hastighet.

 

Hvis det som står her stemmer om det kortet, er det en genial modisfiksjon av kortet. Det er bare det at 7900GT er så mye bedre enn 7800GT...

 

(En 7900GT versjon av det kortet kunne blitt et må ha. Med 512 mb minne, vf 900, og ekstra klokkevillige brikker får man kanskje kortet opp i 7900GTX ytelse :dribble: )

Lenke til kommentar

For noen resultater i den testen!

 

Med OC klarer det x1800xt ytelse!

Hadde det bare kommet for et par måneder siden...

Lag en 7900GT vesjon litt kjapt Gainward, så blir det kjøpefest!

 

Det kortet er nok stillere og. Men likevel er det ikke samme ytelsen, og ikke på langt nær samme OC egenskaper. + større varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Altså: 7800GT korte koster mer, yter svakere, men støyer mindre

 

7900GT støyer mer, men yter best, koster mindre, og klokker best, + at det lager mindre varme.

 

Lite tvil om hva jeg ville tatt, 7900GT, og brukt hundrelappen du sparer+ litt til på en Zalman kjøler:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318498

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306460

 

Ville kun tatt 7800GT hvis støy betyr veldig mye, og du ikke tør å bytte kjøler

Lenke til kommentar

Btw folkens kommer planlegger Gainward å lage noen eksemplarer av 7900GT 512 GLH. Klokkefrekvensen skal ligge et sted mellom 500Mhz på gpuen standard og 1600mhz DDR3 på minne ved hjelp av samsung 1,1ns minne. Nå er det bare å vente å se. Hvis kortet blir klart blir dette et hot show for folk flest, da kortet kommer til å klokke langt og yte veldig bra. Tørr ikke å si hvor godt det vil kjøre i SLi :dribble:

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar

Hvor høyt hadde du klokket ditt 7800gt 512 igjen? For 8500 er ikke imponerende selv for et kort med 512mb og høyere frekvens på både gpu og minne.

 

Edit: Det er allerede flere 7900gt som kommer med nesten 600/1600 (1.4ns). Eneste forskjell er at gainward har lyst til å sette 512mb på kortet sitt. Tror ikke at det skal være så mye forskjell med 1.1ns minne mellom 7900gtx og 7900gt da. Kortene blir jo nesten identiske.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg klokket mitt 500 på GPU og 1400 på minnet. Merk at dette kortet bare har 20 pixel pipelines og jeg har bare klokket min venice til 2.6 og har bare 1GB ram. Hadde jeg hatt 2GB og en Dual Core hadde jeg fått bedre reslultater.

 

Å ja jeg holdt på nesten å glemme dette: 7800GTX 512 GLH

 

Det var dette jeg mente.....ikke 7900GT....sorry fort den folkens :whistle:

 

Dette kortet blir raskere enn 7900GTX. 7800GTX 512 GLH er supercharged og fått mere hestekrefter :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...