ovinn Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Heihei! Spør for en kompis som skal ha seg nytt kabinett og vibrasjonsdemper til hdd sin. Han er plaget av støyen sier han, jeg skjønner ikke helt det, hdd er helt ny S-ATA, Samsung, de skal ikke være bråkete de? Uansett, har sett ut noen løsninger, dere får si hva dere mener og hvilken dere mener er best Cooltek drevramme, "Disk Silencer" - kr 149,00 (Microplex) - Ser helt greie ut syns jeg, hvordan fungerer de? Noen som har disse? Sunbeam Harddisk Silencer - kr 165,00 (Microplex) - Ser jo grei ut, anbefalt? Zalman drevramme m/heatpipes - kr 199,00 (Microplex) - Kjøling med denne også, har hørt mye bra fra Zalman, er dette noe å satse på? Nexus Damptek Støyreduserende Blokker, 2 Blokker for 5.25", 2 Blokker for 3.5" - kr 129,00 (Komplett) -Dette har jeg ikke stor greie på, har noe vibrasjonsdempere til vifter o.l. fra Nexus, greie, men har ikke vært borti disse før.. Kan noen greie ut om disse? Og hva menes med "2 blokker til 5.25 og 2 til 3.5"? Hva kan man feste i de som skal i 3.5"? :S Kan slenge med kabinettet jeg har pent ut til han, som det ser ut som han vil ha: Cooler Master Centurion 531 Sølv (Uten Strømforsyning) - Dette valgte han ut selv... Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sort -Dette valgte jeg ut for han.. Tipper nok over på dette ja Syns dere? Lian Li kabinettet noe å satse på? Vet det er neo av det mest stilrene og beste kvaliteten du får, men vil gjerne høre egne meninger Veldig takknemmelig for svar! Øyvind Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Om det blir Lian Li så har de ihvertfall egne harddisk moduler med støydemping, finner de i denne listen.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Om det blir Lian Li så har de ihvertfall egne harddisk moduler med støydemping, finner de i denne listen.. 5771239[/snapback] Har sett på de, er de dempende nok da? Han vil helst ha så stille som mulig, og han har bare 1 disk, så trenger ikke for tre stk.. Da ser jeg de jeg ramset opp for litt bedre valg : ) Tror det blir Lian Li ja... Øyvind Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Du kan jo også se på Petterams o-ring løsning. Bruker det her på samme harddisken og det fungerer strøkent.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Du kan jo også se på Petterams o-ring løsning.Bruker det her på samme harddisken og det fungerer strøkent.. 5771252[/snapback] Jeg foreslo faktisk det for ha, men tror ikke han ville Skjønner ikke hvorfor men;p Han syntes Sunbeam sin løsning var grei nok, veit ikke om han veit hva han prater om men;p Tror han går for Sunbeam sin løsning og Lian Li Kabinettet uanset hva jeg sier Øyvind Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det som er utpraktisk med O-ringene, er at det opptar en 5 3/4 bay. Spess bad for dem som ikke har så mange av dem Jeg har bare 2 Jeg skal gå for strikk i etasjer Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Det som er utpraktisk med O-ringene, er at det opptar en 5 3/4 bay. Spess bad for dem som ikke har så mange av dem Jeg har bare 2 Jeg skal gå for strikk i etasjer 5772904[/snapback] Ja, eneste som er litt dumt, men Lian Li Kabinettet han skal ha, så er det vel 4 eller 5, så det funker jo^^ har ikke fått pratet med han i dag, han er borte.. Ingen som har noe å si på hvilke av de jeg satt opp som eksempler da? Øyvind Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 En ting kan jeg si, den øverste løsningen har ikke så mye for seg. Har både det og en variant av den ant øverste (sunbeam?) i ett kabinett, og disken som står i knotteopphenget bråker ganske så mye..det er en 5600rpm disk også! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 En ting kan jeg si, den øverste løsningen har ikke så mye for seg. Har både det og en variant av den ant øverste (sunbeam?) i ett kabinett, og disken som står i knotteopphenget bråker ganske så mye..det er en 5600rpm disk også! 5773661[/snapback] Okai, hva med den lignende Sunbeam løsningen da? Bedre? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 En ting kan jeg si, den øverste løsningen har ikke så mye for seg. Har både det og en variant av den ant øverste (sunbeam?) i ett kabinett, og disken som står i knotteopphenget bråker ganske så mye..det er en 5600rpm disk også! 5773661[/snapback] Okai, hva med den lignende Sunbeam løsningen da? Bedre? 5773905[/snapback] Synes Sunbeam sin løsning så best ut. Den zalman greie kan jeg ikke skjønne hvordan den skal kunne støydempe. Så bare ut som en HD kjøler. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 sunbeam sin løsning fungerer mye bedre. Jeg kjører den på en Seagate U6 5600rpm disk og den er knapt hørbar (nesten like stille som Samsung SP120s'en min Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Synes Sunbeam sin løsning så best ut. Den zalman greie kan jeg ikke skjønne hvordan den skal kunne støydempe. Så bare ut som en HD kjøler. 5773920[/snapback] Hehe, det var noen gummiknotter på siden der, men jeg skjønte ikke helt jeg heller.. :S sunbeam sin løsning fungerer mye bedre. Jeg kjører den på en Seagate U6 5600rpm disk og den er knapt hørbar (nesten like stille som Samsung SP120s'en min 5773937[/snapback] Så det du også sier er at Samsung SP120 er stille? Det er GODE nyheter! Samme disk skal jeg ha (hvor stor er den du har?) Tror nok det ble en Sunbeam løsning og Lian Li Kabinettet da ja Takker for svar! Øyvind Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 har bare en 250GB, er mer enn nok for meg ( i tillegg til de 40-120-160GB diskene i serveren ) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Okai, skal ha samme : P Men takker for svar alle sammen! Han bestiller i løpet av dagen sa han ^^ Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 nexxusene er bare "skum" puter til å fylle igjen tomme brønner for å dempe støy generelt i kabinettet. stiv pris! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Jeg har Lian-Li PC7 selv og kjøpte de Nexus demperne du linket til. De fungerte VELDIG dårlig. Det var nesten ingen forskjell på støynivået i forhold til det orginale festet. Disken ble også alt for varm når den ble plassert i en 5 3/4 bay (nesten 60 grader på det værste). Jeg hang Samsung disken min opp i strikk rett ovenfor frontviften (se bildet,merket med rødt). Det fungerer utrolig bra. Disken er lydløs og kald (litt over 30 grader). Endret 20. mars 2006 av Morten K Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Hehe, oki. Tenkte meg det, de så liksom ikke så fungerende ut Han har bestilt, venter bare på at det kommer! Da skal jeg oppi å se på Lian Li IRL .... Takker for svar uansett, kan hende det blir aktuelt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Strikk er den beste måten å gjøre det. Både med tanke på støydemping og temperatur. Spesielt når prisen er så lav. Eneste negative, er at strikkene burde byttes ut to ganger i året, tror det var det jeg leste. Du vil få NULL vibrasjon fra harddiskene i kabinettet, pluss harddiskene vil ikke bli "sperret" inn, som de vil bli i sine vanlige plasser. Og derfor vil det være bedre muligheter for at den varmeluften dem lager forsvinner. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Disse burde fungere bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå