Wintermuthe Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hei, Jeg har winxp, ie 6 har sletta cahce, cookies og det som er men har følgende problem: når jeg taster inn addressen www.google.com i Internet Explorer så gjør den automatisk en redirect til www.google.no. Når jeg så velger lenken til google.com fra denne siden så hopper den allikevel bare tilbake til www.google.no. Hvorfor skjer dette og hvordan kan jeg unngå dette? Jeg vil ha google.COM og ikke google.NO (som ikke har alle de ekstra greiene til google.com). Holder pinadø på å bli gal av dette! Takk for all hjelp muthe Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Prøvd instillinger på google? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 må vel bare velge grensesnittspråk på google innstillingene vil jeg anta.. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 bare gå på Google.no også trykker du på Google.com in English Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Kan det være at CTRL-tasten har hengt seg opp? Isåfall så forklarer det oppførselen. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Google.com redirecter til .no hvis ipen tilhører en isp i norge. Men bare velge Google in English på bunnen av siden så kommer du til google.com. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Takk for innspill men som jeg nevner i posten min (kanskje litt dårlig formulert) så har jeg prøvd å komme meg inn på google.com via lenkene på google.no men det hjelper ikke. Det sier "klikk" og siden lastes men så redirekter den rett tilbake til google.no. Jeg har også prøvd å sette preferences uten hjelp og control tasten fungerer som den skal. Jeg har 3 PC i huset og det er kun denne ene jeg har problemer med. Problemmaskina kjører forøvrig WinXP Engelsk versjon og jeg har engelsk oppsett på alle språk. muthe Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Google.com redirecter til .no hvis ipen tilhører en isp i norge. Men bare velge Google in English på bunnen av siden så kommer du til google.com. 5771696[/snapback] I Firefox kan jeg skrive .com og komme til den engelske. Skrive jeg .no kommer jeg til den norske. Har Bluecom, men blir ikke redirected om jeg skriver .com altså. XP SP2 /m Firefox 1.5, Bluecom Endret 18. mars 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Hei - jeg får akkurat samme problem i Firefox. Jeg fant ut av kilden til problemet som tydeligvis er brannmuren min (ZoneAlarm) - ved å slå av denne fungerer alt men jeg har ikke funnet ut hva jeg må konfigurer i ZoneAlarm for å få dette til å funke. Jeg får prøve meg litt frem. Dersom noen har noen gode ideer så gi meg et hint muthe Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 det er ikke et spørsmål om kjeks da? (cookies ofc) når man trykker google.com in english lages en kjeks som gjør at man ikke blir redira? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Dette handler om en nett-tjeneste, og ikke nettverk. Dermed skal den postes i vårt programvareforum, avdeling nett-tjenester. Tråd stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg