P-in-P Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hepp, har 1024MB (2x512) PQI turbo som jeg har testet litt med memtest og der viste det seg etter ca 600% at det var 2 feil. 1. Hva skal det stå på i BIOS for at det skal være korrekt? 2. Kan det være fordi at jeg har økt FSB fra 200-230 som gjør det? Vil en økning av FSB virke inn på minnet? Bør jeg i så fall sette ned hastigheten på minnet hvis jeg skal øke FSB? 3. Går det ann låse opp multiplier på et ASRock 939dual så jeg kan komme høyere enn 11x? Nå regner jeg ikke med at folk skal kunne svare på alt, men alt av råd of tips mottas med takk! Lenke til kommentar
tofter Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) At du har økt FSB til 230 har garantert noe å si, da klokker du jo ram'en og. Har du prøvd å stille på spenningen til Ram? Endret 18. mars 2006 av tofter Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Nai, det har jeg ikke, men ville det vært bedre for RAMen om jeg hadde klokket den ned fra 200(400mhz) til for eksempel 133? Lenke til kommentar
tofter Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) det hadde sannsynligvis hjulpet på stabiliteten det ja.. men med mindre ytelse.. ser at Ram'en din har lave timings(2-2-2-5) men jeg aner ikke noe om overklokkings egenskapene.. jeg ville prøvd å stille opp spenningen litt Edit: Kan evnt. slakke litt på timings'ene Endret 18. mars 2006 av tofter Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Hva vil du annbefale at jeg setter dem til ? 2-3-3-5? Har ikke det spor peiling på timings Men uansett jeg har kjørt mer eller mindre stabilt på 220 (ikke 230 som jeg skrev) så nå har jeg økt til 235, men senket rammen til 166 (333) og skal se om det blir mer ytelse og mindre poblemer av det (27% og null errors i allefall ) Noen som vet hvordan en åpner multiplier og vil økning av den også påvirke RAMen? Lenke til kommentar
tofter Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) det er bare å prøve seg fram med timings, ikke noen fasit. men slappere timigs vil vanligvis si at dem klokker bedre.. eller så kan du jo bruke divider, slik du gjør nå. det er kanskje like greit! tviiiiler(men er ikke sikker) på at du kan låse opp multiplier på prosessoren din.. og nei, økning av den vil ikke påvirke Ram'en lykke til! Edit: så nå at på Tweaknews klarte dem å få Ram'en opp på 260MHz, men dog med slappe timings.. Endret 18. mars 2006 av tofter Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Hmm det er hverkne mulighet til å forrandre timings eller volt på ramen som jeg kan se, det eneste jeg kan forrandre på er CL Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Du kan bruke Athlon 64 OC calculator til å se sammenheng mellom de forskjellige frekvensene når du klokker (krever java).. Lenke til kommentar
tofter Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) kan vi få litt mer info om hovedkortet ditt? er det et hovedkort som egner seg til oc? er det Asus K8N-E Deluxe du har? Endret 18. mars 2006 av tofter Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Nei det er et ASRock 939Dual SATA2, som det forsåvidt står i første post! Prosessoren som sitter på det er en AMD X2 4200+ Lenke til kommentar
tofter Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 iallefall, om du hverken har mulighet til å stille på spenningen til ram, eller endre timings, er eneste mulighet å bruke divider eller sette ned FSB hastigheten. men jeg er rimelig sikker på at du finner disse mulighetene om du leter litt rundt om i Bios... good luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå