torberg Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) skal kjøpe mitt første kamera og ser at panasonic får god omtale her. Har sett meg ut nv-gs 180, men har sett mer på nv-gs 280. Den største forskjellen på de to er vel at det ene har optisk billedstabilisator og det andre har elektronisk?. Er det stor forskjell på disse to?. Er optiske billedstabilisatoren et must eller funker den elektroniske greit?. Ser at det er en prisforskjell på ca 2000-2500 kr. Har helst ikke lyst til å bruke mer en 5000 kr på et kamera. På forhånd takk for alle svar. Endret 19. mars 2006 av torberg Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Er ganske bra oppgradering til 280 fra 180... men prisen tatt i betraktning, så tror jeg 180 også er et fint valg. Skal sies at bildestabilisatoren på 180 ikke vil fungere i widescreen modus. (Ettersom widescreen modusen stjeler de ekstra pixlene som blir brukt til elektronisk bildestabilisering) Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 http://www.camcorderinfo.com/content/Panas...rder-Review.htm Her er en test av GS180 (amerikansk versjon). Sammenlignes også litt med GS300 (som er GS280, bare med DV-inn). Om du bare skal ha et billig og greit videokamera ville jeg nok godt for GS180. Hvertfall med de prisene vi har i norge. I artikkelen der er det kun $100 mellom GS180 og GS300. Og da hadde GS300 vært et mye bedre valg. I norge er det vel 2500kr mellom dem så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
torberg Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Bestilte et nv-gs 180 fra mpx kostet 4690,-. Regner med at jeg blir fornøyd med det. Takk for svarene. Lenke til kommentar
marama Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Fikk min panasonic nv-gs180 fra mpx i dag!! Fant ut att det var bra i vanlig dagslys,+bra lydmessig men fant ut att det var ubrukelig i litt mørkere omgivelser å med nattfunksjon for mørke omgivelser var helt ubrukelig, ble lysere, men bildet hakket nå sinnsykt når det jeg filmet beveget seg! litt dumt da mye av det som man filmer foregår i litt mørke omgivelser /innendørs! men kan vel ikke vente seg alt av ett videokamera til 5000 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Noe av det under er kopiert fra mitt eget innlegg i en annen tråd, for info Nå er vel sjelden nattmodus særlig mye å spare på. Dette gjelder alle kamera, og selv kamera til 30.000 har mer eller mindre "ubrukelig nattmodus" (hvis de i det hele tatt har nattmodus, de fleste dyre kamera mangler vel det). Hvor ofte har man behov for å filme i totalt mørke? Hvis du vil se et kamera som er dårlig innendørs i dårlig belysning, prøv et av Canons kamera i samme prisklasse Da tror jeg du blir veldig glad i Panasonic'en din jeg Du må samtidig tenke på at et videokamera, spesielt i denne prisklassen, ikke har like god lysstyrke som ditt eget øye. Da må bildet nødvendigvis bli dårligere enn det du ser med ditt eget øye. Denne Panasonic'en er faktisk blant de beste i sin prisklasse, og også oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå