thrs Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Elsker filmer av Hayo Miyazaki. 1 Min nabo Totoro 2 Det levende slottet 3 Laputa 4 Chiciro og heksene 5 Mummi! Lenke til kommentar
Notil Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Er jævlig vanskelig og velge favorittene av de (få) jeg har sett men jeg tror jeg velger det slik: 1: Naruto og Naruto Shippuuden 2: Bleach 3: Death Note 4: Pokemon (1. sesong vel og merke, kanskje 2.) 5: Air Gear Også anbefaler en venn Ghost In A Shell, har tenkt å se det. Det var han samme som anbefalte meg Bleach og Air Gear. Air Gear er jævlig sært og for mye... Ja, dere skjønner, stønning og den slags. Men det er artig til no isåfall. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) 1. Fullmetal Alchemist 2. Death Note 3. Elfen Lied 4. Neon Genesis Evangelion 5. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd Gig Monster kan kanskje få innpass i top 5 listen snart, jeg er på ep. 7 Endret 3. januar 2010 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
MrAtlaz Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) 1. Naruto/shippuuden (OVERRASKELSE!) 2. Bleach 3. One Piece 4. D.Gray Man 5. DBZ/GT edit: Skriveleif. Endret 5. januar 2010 av MrAtlaz Lenke til kommentar
zoqiet Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Hmm, har helt klart 2 favoritter, men etter det så er det ganske vansklig å rangere. Trenger en top 10 ;p 1. Midori Days 2. Welcome to the NHK 3. Elfen Lied 4. Naurto 5. Gundam Seed Endret 12. januar 2010 av zoqiet Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har bare sett Hellsing, Death Note og One Piece, vanskelig å velge en favoritt siden alle tre er sinnsykt bra. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) 1. Code Geass 2. Isekai no Seikishi Monogatari 3. Saint Seiya The Lost Canvas 4. Naruto 5. Bleach (6. Death Note) Ikke les bak spoileren om du ikke har sett slutten Nå har jeg ikke sett noen ferdig untatt Code Geass (og Death Note), men Code Geass gjorde et veldig stort intrykk på meg. Og nå, selv etter en uke siden jeg så den (så alle 50 episodene på 2 dager), så går jeg enda og tenker på slutten. Var en slutt der man kunne "bestemme" om han skulle dø eller ikke. Går enda og tenker på hva som skal være "riktig". Anbefaler alle å se på Code Geass. Det er litt lykkelig til kanskje midten av R1, så blir det litt annerledes. Men hold ut uansett, og se alle 50 episodene. Jeg lover at du får et intrykk, enten godt eller vondt, om du ser alle. Før så jeg bare på Naruto og Bleach, så de var på toppen før. Men nå er det bare fillere i begge 2, pluss at jeg har begynt å se nye. Gleder meg ikke så mye til nye Narutu- og Bleach episoder som jeg gjorde før, men heller de nye animene. Endret 9. februar 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Blir et vansklig valg, men man må vel prøve uansett. 1. Hunter x Hunter 2. GunGrave 3. Hajime No Ippo 4. Full Metal Alchemist 5. Wolf's Rain Noen utrolige gode serier med god variasjon. Annbefaler dem såklart på det sterkeste. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) * Spoiler recommended Endret 31. mars 2010 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hmmm.. denne var vrien.. Tok med både manga og Anime her jeg.. 1. Naruto (manga og anime) 2. Fairy Tail (manga) 3. Elfen Lied (anime) 4. Oban Star Racers (anime) 5. Lucky Star (anime) Andre jeg syns er bra, men som ikke er på listen (fordi: jeg ikke har sett dem ferdig, eller mange nok episoder til å gi den en karakter) er blant annet: Death Note, Bleach, One Piece, FLCL/Fooly Cooly, Full Metal Alchemist, Bottle Fairy +++ Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 1: Code Geass 2: Death Note 3: Chaos;Head alle de 3 animeene jeg har sett Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Death Note Blassreiter Elfen Lied Trigun Full Metal Alchemist Forøvrig de eneste 5 jeg har sett også Lenke til kommentar
Belle_ Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 1. Bleach 2. Fairy Tail 3. Samurai Champloo 4. Claymore og det var de jeg har sett såpass mange episoder av at jeg mener jeg kan si noe om dem. (Har forøvrig sett et par episoder av Gantz og synes det virker kult, men føler ikke jeg kan si så mye enda.) Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 berserk: 9,5/10 - dårlig animasjon, men storyen og karakterene er så gjennomført bra. noe av det beste jeg har sett innen anime. samurai champloo: 9/10 cowboy bebop: 9,5/10 full metal alchemist: 9,5 code geass 8,5/10 diverse annet jeg har sett: trigun: 8/10 elfen lied: 8/10 one piece:7/10 bleach:6/10 one piece og bleach er helt OK egentlig. det funker hvis jeg skal slå ihjel tid. Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) 1. Berserk - En av de mest episke historiene jeg har vært borti på TV-skjermen. Er riktig nok en del scener som er sensurert eller tonet ned i forhold til mangaen, men detaljgraden når det gjelder vold/brutalitet og tabu emner som incest og voldtekt i mangaen ville vel ikke fått innpass på noen tv stasjoner (var igrunn overrasket over hvor mye de faktisk fikk igjennom). Kvaliteten på animasjonene ser jeg stadig får pepper, og er vel det eneste jeg kan ha å utsette på anime'n, men personlig liker jeg den litt rå stilen. Gir på en måte inntrykk av å være en manga i bevegelse, samtidig som jeg er veldig glad i 90 tallets tegnestil. Mange av de nye seriene blir litt for glætte til tider. Slutten på serien kan kanskje virke brå, men er alt i alt passende som den tragiske konklusjonen på historien om "The Hawks". Det er jo nesten obligatorisk å lese mangaen (der historien fortsetter) uansett. 2. Texhnolyze 3. Full Metal Alchemist 4. Wolf's Rain - Hadde vært høyere om det ikke hadde vært for den litt labre karakterutviklingen. 5. Paranoia Agent Absolutt mange andre bra også, men disse stikker seg mest ut for min del. Og selv om det er en film, og ikke en serie: Robot Carnival Endret 1. april 2010 av BzWarm Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Revurdert. Endret 19. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Når en manga er bedre enn anime-serien, velger jeg som oftest å ignorere sistnevnte på slike topplister. Det er tilfellet med Berserk. Tja jeg vet ikke, men når jeg ikke kan tenke meg andre serier som fortjener plassen mer ville det iallefall for meg blitt galt å rangere en serie jeg likte mindre høyere, bare fordi Berserk er basert på en manga. Da får heller mangaen også komme øverst i en tilsvarende rangering. Jeg tror også mye i mangaen kan virke i overkant frastøtende for massene. De to første utgivelsene får jo det hele til å virke som en ganske kynisk serie som bare prøver å prakke mest mulig groteske detaljer på en. Historien kommer først på riktig spor når The Hawks introduseres, mener jeg, og det er jo nettopp det anime-serien fokuserer på. Men hver sin smak. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det kan jeg være enig i. Om jeg ikke husker feil, begynner vel det første kapittelet med en usensurert sexscene der dama forvandler seg til et monster, for så å bli grundig gjennomkuttet av Guts. Den brutalitetsfaktoren gjorde at jeg etter noen få kapitler sluttet å lese, da jeg prioriterte andre serier. HELDIGVIS ga jeg den et nytt forsøk, og selv om det tok et par titalls kapitler før jeg virkelig fikk sansen for den dype handlingen, ble det som du sier etter "the hawks" et realt mesterverk. Og tenk at det kun er en enkelt person som tegner hele mangaen! Det er det ikke mange som klarer nå om dagen. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ny første plass endring igjen =P 1. Katekyo Hitman Reborn! 2. Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen 3. Rurouni Kenshin 4. Hajime no Ippo 5. Code Geass - Hangyaku no Lelouch Tsuiokuhen har 2 plass på MAL listen min, men hvis vi tenker kun serier, slik at jeg ikke skal ta med den her (siden det er en OVA/film). Så kan vi fjerne den, dytte alt opp også legge inn FMA/Ef - A Tale of Memories/Kenichi/FMP/TTGL - klarer ikke bestemme meg på femte plass Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Agentspoon: Var i samme situasjon angående Berserk selv. Følte at jeg leste en voldelig Hentai og ga opp. Så kom jeg over TV serien noen år seinere og ble frelst. Nesten så hele atmosfæren forandrer seg i det Griffith og co kommer inn, fra en grotesk voldsorgie til et dypt karakterdrama - en egenskap med den mangaen jeg har til gode å finne maken til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå