Gå til innhold

Hva er dine topp 5 anime serier?

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  1. Azumanga Daioh
  2. Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
  3. Lucky Star
  4. Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan
  5. Samurai Champloo

bra liste :thumbup: ! ikke helt lik som min akkurat, men liker alle de seriene.... egentlig så likte jeg ikke susumia no yutsu så alt for bra, men det er en bra serie for det, bare ikke helt min smak=P

Lenke til kommentar

Men nå er det på tide å oppdatere den lista jeg skrev for leeenge siden^-^

1 * Rosario + Vampire

2 * Shuffe!

3 * Karin

4 * Chobits

5 * School Rumble

men... har så mange flere og /: Så da legger vi til The Melancholy of Haruhi Suzumiya, Rurouni Kenshin, He is my master, Cardcaptor Sakura, Azumanga Daioh, Tokyo Mew Mew, Nana,

Lenke til kommentar

Uff, det her blir tøft.

1. One Piece

2. Initial D

3. Bleach

4. Death Note

5. Blank, liker ingen andre serier noe spesielt.

Initial D er legendarisk, synd at den ikke går lengre (hørt rykter om at stage 4 er på vei, men sikkert bare oppskrytt).

One Piece kommer foran grunnet den lange og gode historien, samt de morsomme øyeblikkene. Episode 341 anyone? <3

Bleach er også en serie jeg ser på så fort det kommer ut, samme med mangaen. Den eneste mangaen jeg faktisk leser, får aldri ræva i gir når det gjelder OP mangaen. Lite/dårlig humor, men er bare helt hekta på selve plottet.

Death note var genialt i starten, digger L/Kira og mindgamene deres, men dabba helt av når L døde.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har sett min del anime, men det er bare noen som jeg virkelig likte godt

1. Ghost in the Shell (begge sesonger +filmer)

2. One piece (digg med lang story, bra humor)

3. Mushishi (fin serie med deilig avslappet tempo)

4. RahXephon (liker vanligvis ikke mecha, men denne var noe spesielt)

5. Bleach (Bare tar med på grunn av de første 60 episodene)

Endret av Zoinx
Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig det her:

1) One Piece

2) Naruto (Ikke at animeen er så bra, men mangaen er fortsatt bra nok til at jeg ikke har mistet håpet)

3) Monster

4) Death Note

5) Samurai Champloo

De som akkurat ikke kom med: Berserk, Fullmetal Alchemist.

Lenke til kommentar

1. Rurouni Kenshin

2. Love Hina

3. Sailor Moon

4. Naruto

5. Fruits Basket

Jeg liker å begrunne ting:

Nr1- Bortsett fra Pokemon var dette min første anime. Jeg liker at det er i gammle Japan og at hele settingen føles realistisk.

Nr2- Jeg får rett og slett en god følelse av å denne serien. Liker IKKE at jentene er halvnakne flere ganger i hver episode (skrevet av gutt, 16 :ohmy: ) men dette har ikke stoppet meg fra å se alle 30 episodene 3 ganger.

Nr3- Sailor Moon er absolutt ikke veldig bra, men den er morsom og er en av de største anime-klassikerne fra tidlig 1990-tall.

Nr4- Liker historien og at det er kjempemange karakterer jeg kan navn på:p

Nr5- Er den siste jeg begynte på og det teller en del. Er nå (21.april 2008) på epiosode 11.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Tråden jeg start for 3 år siden lever fremdeles, må si jeg er litt stolt :p

For å oppdatere listen min siden den har forandrett seg på 3 år.

1. Death Note

Dette er en seriesom du aldri hvet hva som kommer til å skje i neste episode. Denne serien or egså en ev de meget fa seriene/filmene hvor alle som ser den ikke er enig om hvem som er dne gode og hvem som er den onde (BTW jeg heiet på kira)

2. Full Meta Alchymist

Dette er en lang og solid serie med en knakende bra story. Ikke en episode er dårlig og dette er en lang serie. Og uten å komme med noen spoilere må jeg si at jeg elsker hvor uventet slutten er.

3. Ergo Proxy

Dette er en veldig dyp og interesang serie, den er full av filosofiske og vitenskapelige referanser som ikke alle vil opfatte. Man ma sansylighvis se denne serien flere ganger for å få fullt utbytte av den.

4. Last Exile

En spennende serie med fantastik grafikk. Jeg elsker steampunk verdenen som serien er satt i. Dette er sansylighvis den Anime serien jeg synes ser best ut.

5. Black Lagoon

Denne serien levere episode etter episode med fantastisk action. Serien er rett og slett stilig. Awsome action, and plenty of it.

Honorable mentions:

Chobits

Dette var den første anime serien jeg så ferdig, jeg husker ikke hvordan jeg kom borti denne. Men det er en god serie som har en sentimental verdi for meg som min første Anime.

Kimi Ga Nozum Eien.

Jeg er en person som kan se de verste voldsfilmer uten å blunke, og de aller tragiske drama filmer uten et eneste snufs. Men denne serien påvirket meg noe enormt, jeg er ganske flau for å inrømme det men jeg var akkurat ved grensen for å gråte ved en enkel scene. Jeg er veldig glad at jeg så denne serien alene.

Lenke til kommentar

1. Full Metal Panic! (første animeen jeg ble introdusert for, så den har en høy nostalgisk verdi)

2. Full Metal Alchemist (kan ikke telle alle de gangene jeg holdt på å sippe når jeg så den)

3. Death Note (genial, den holder koken gjennom stort sett hele serien)

4. Ghost in the Shell: SAC (en alvorlig tankevekker når det gjelder definisjon av mennesket, og hvor grenser går)

5. Elfen Lied (en til alvorlig tankevekker; når det gjelder hvordan mennesker kan oppføre seg mot hverandre)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten oppdatering:

1. Full Metal Alchemist (Ekstremt spennende og gjennomført historie, gode karakterer osv.)

2. Death Note (Veldig bra og inteligente plot/intriger o.l.)

3. Elfen Lied (Fineste theme-song noensinne, gøy hvis du liker blod og kroppsdeler, men veldig bra uansett)

4. Hellsing (Kort og godt, actionfyllt)

Dette er de jeg har sett. Jeg skal snart begynne på Ergo Proxy, bør jeg?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

her er en liten list fra meg :)

1. Eureka seven .. (ja jeg startet å gråte) Beste serien EVER, beste historie, Beste soundtrack.. Best! Best! Best!!!

2. Bleach (har sett alle 179 episodene) har starta å kjøpe manga'en nå har 6 bøker til nå..

3. Ai Yori Aoshi (virkelig god historie)

4. Death note (denne har jeg kun sett igjennom en gang, men det er fordi jeg husker den SÅ godt)

5. School rumble (snakk om RANDOM, Dag drøming fantasi på det værste... Flirer nesten konstant)

6. kenichi (syk syk serie som får deg til og flire)

7. love hina (meget bra anime)

8. Soul eater

9. D. gray man

10. Elfen lied

99. naruto gud hvor mange filltere .. men har nå sett alle episodene til og med fillterne..

hellsing skuffet meg .. mange som sa det var fett, men for en random fortellig .. og det var bare over 13 episoder ..

det har kanskje noe med at jeg så den med engelsk tale ..

har fortsatt endel serier og se .. f. eks DB , one peice , GTO , hunter X hunter.

får se om liste forandrer seg da..

Edit: glømte naruto

Endret av ladden87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...