Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i windows pga av bokstaven Å

Anbefalte innlegg

Hvor er du nå liksom. Er du i windows, der som du skal taste passordet ditt eller ikke ?

5770559[/snapback]

NEI DEN PCEN E JO SELF LÅST! HE ein gamal pc eg sitte på

5770595[/snapback]

Jeg gjorde et lite eksperiment i XP(32bit). Jeg laget en ny brukerkonto med passordet "å" og stillte tastaturoppsettet på engelsk. Jeg fikk logget meg inn med ALT + 0229.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor er du nå liksom. Er du i windows, der som du skal taste passordet ditt eller ikke ?

5770559[/snapback]

5770595[/snapback]

Jeg gjorde et lite eksperiment i XP(32bit). Jeg laget en ny brukerkonto med passordet "å" og stillte tastaturoppsettet på engelsk. Jeg fikk logget meg inn med ALT + 0229.

5770623[/snapback]

Vel det funker vertfall svært dårlig i x64 versjonen

Lenke til kommentar
Vel hvis du har ikke forandret mye i keybord oppsett ,så tast samtidig venste alt+skift. da skal det gå tror eg. (da ser du at det skifter fra EN til NO

5770480[/snapback]

Det virker som dette ikke kan gjøres på innloggingsmenyen.

5770528[/snapback]

Jeg har gjort akkurat dette og fått det til å virke før....

Det er ganske lenge siden og det var ikke min maskin, så det kan ha vært Windows 2000 og ikke XP, men er det ikke litt rart hvis de har fjernet denne muligheten?

Marvin

Lenke til kommentar

5770559[/snapback]

5770595[/snapback]

5770623[/snapback]

Vil du prøve ,mens du står med tekstfelten for passord og taste venste alt+shift og se om det forandrer fra EN til NO. ( EN eller NO mellom tekstfelten og pilen rett til høyre,sant? Bare for å teste.

Dette er ment til efikkan!!!

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Det er ganske lenge siden og det var ikke min maskin, så det kan ha vært Windows 2000 og ikke XP, men er det ikke litt rart hvis de har fjernet denne muligheten?

Marvin

5770767[/snapback]

skjønner ikke . når jeg taster inn alt 0229 så er det bare blankt. kommer ikke opp noen ting

Lenke til kommentar

Marvin

5770767[/snapback]

skjønner ikke . når jeg taster inn alt 0229 så er det bare blankt. kommer ikke opp noen ting

5770790[/snapback]

Jeg prøvde akkurat nå. Logget meg av og valgte brukernavn for å se hva jeg skrev. Skrev først noen øøø, byttet til engelsk med Left Alt + Shift og trykket på ø noen ganger til, da fikk jeg ;;;. Byttet tilbake og fikk øøø'er igjen. Får også ALT + 0229 til å virke.

Jeg har vanlig Windows XP.

Marvin

Lenke til kommentar

ERD Commander er en fin ting. Den klarer iallefall jobben. Om den er gratis er jeg derimot ikke sikker på. Har bare ERD Commander 2005 liggende her. Den kan du slette passord med iallefall. Har selv testa det på et par maskiner på jobb og det fungerer bra. Eneste problemet med ERD Commander er at man ikke får tilgang til S-ATA disker igjennom den.

Lenke til kommentar

5770559[/snapback]

5770595[/snapback]

5770623[/snapback]

Vil du prøve ,mens du står med tekstfelten for passord og taste venste alt+shift og se om det forandrer fra EN til NO. ( EN eller NO mellom tekstfelten og pilen rett til høyre,sant? Bare for å teste.

Dette er ment til efikkan!

5770778[/snapback]

Merkelig, nå gikk det. Men jeg måtte trykke en del ganger før det ble reaksjon.
Lenke til kommentar

5770559[/snapback]

5770595[/snapback]

5770623[/snapback]

Dette er ment til efikkan!

5770778[/snapback]

Merkelig, nå gikk det. Men jeg måtte trykke en del ganger før det ble reaksjon.

5771073[/snapback]

takk for det .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...