Gå til innhold

Reservasjon mot telefonsalg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg registrerte meg for mange år siden men får også noen oppringninger i blandt. Adresseavisa har ringt et par ganger og ønsket meg tilbake som abbonent og det har de strengt tatt lov til siden jeg har vært kunde der. Men jeg har også mottatt oppringninger fra firmaer jeg ikke har hatt noe å gjøre med. Dvs. Telenor. De driter i om jeg står i registeret og ringer meg et par ganger i året selv om jeg ber de fjerne meg hver gang. Sist de ringte så klagde jeg på de til datatilsynet. Noe som gjør at Telenor får en del ekstraarbeid, og må dokumentere skriftlig ovenfor både meg og datatilsynet at de har fjernet meg fra listene og komme med en beklagelse. Jeg har ikke hørt noe fra de på 3-4 måneder nå, men regner med de ringer om noen måneder og vil fortelle om de "fantastiske" tilbudene sine. Da skal de selvsagt få datatilsynet på nakken igjen.

Ellers så har jeg mottatt reklame på SMS fra inpoc, (selv om jeg har avsluttet kontoen der for lenge siden), og fra et firma som reklamerte med "3 Free ringtones". De har etter tips fra blandt annet meg fått brev fra forbrukerrådet angående ulovlig reklame, og får også en del ekstraarbeid på grunn av klagen :)

For å se hva jeg synes om reklame generellt, les denne tråden :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hmm, så det fungerer for noen.

Ser at de har plikt på seg å oppdatere listene hver 3 mnd.

Så det tar vel litt tid før de får det inn i hønsehjernen deres.

Men jeg har hørt at enklete har fått dobbelt så mange

telefonselgere etter at de har registrert seg.

Men jeg tror jeg tar og registrerer meg!

Lenke til kommentar
Jeg registrerte meg for mange år siden men får også noen oppringninger i blandt. Adresseavisa har ringt et par ganger og ønsket meg tilbake som abbonent og det har de strengt tatt lov til siden jeg har vært kunde der. Men jeg har også mottatt oppringninger fra firmaer jeg ikke har hatt noe å gjøre med. Dvs. Telenor. De driter i om jeg står i registeret og ringer meg et par ganger i året selv om jeg ber de fjerne meg hver gang. Sist de ringte så klagde jeg på de til datatilsynet. Noe som gjør at Telenor får en del ekstraarbeid, og må dokumentere skriftlig ovenfor både meg og datatilsynet at de har fjernet meg fra listene og komme med en beklagelse. Jeg har ikke hørt noe fra de på 3-4 måneder nå, men regner med de ringer om noen måneder og vil fortelle om de "fantastiske" tilbudene sine. Da skal de selvsagt få datatilsynet på nakken igjen.

Ellers så har jeg mottatt reklame på SMS fra inpoc, (selv om jeg har avsluttet kontoen der for lenge siden), og fra et firma som reklamerte med "3 Free ringtones". De har etter tips fra blandt annet meg fått brev fra forbrukerrådet angående ulovlig reklame, og får også en del ekstraarbeid på grunn av klagen :)

For å se hva jeg synes om reklame generellt, les denne tråden :thumbup:

5770564[/snapback]

Simen, 2xStreetcred til deg ... digger folk som gidder å lage stress for de store selskapene :D

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg registrerte meg der for ett par år siden, og får tre til fire oppringninger i året. Jeg åpner med å minne de på om at de må vaske listene sin litt bedre, og de legger kjapt på.... :tease:

5770424[/snapback]

siden brønnøysundregisteret kun går på personer; er telefonen registrert på deg eller spør de spesifikt etter deg? hvis ja bør du klage dem inn til forbrukerombudet els...

Lenke til kommentar

Vi er registrert der, fikk en telefon rett før jeg dro på LAN på fredag, en sånn automatisk drit, kom hjem for 10 minuter siden, har allerede fått en til, også automatisk. Er bare sånn "svar på hundre spørsmål plxplx" er ikke så ille, men det som irriterer meg er at de automtisk oppringningene presenterer seg selv! "hei det er rune runesen kan du svare på et par spørsmål? trykk på1!"

edit:

"vi" vil si morra mi, alikevel altid hun de spørr etter.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...