cp-nilsen Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Driver å stresser med nett-tv her og har funnet en guide. Ser forøvrig ut som apt har tulla seg til, den driver å maser om at spesielle ubuntu-versjoner av forskjellige pakker er installert, men selv vil den ha nyere pakker. nilsen@nilsen:~$ sudo apt-get install mplayer-386 Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Noen pakker kunne ikke installeres. Dette kan bety at du har bedt om en umulig tilstand eller, hvis du bruker den ustabile utgaven av Debian, at visse kjernepakker ennå ikke er laget eller flyttet ut av «Incoming» for distribusjonen. Ettersom du bare bestilte et enkelt inngrep er det overveiende sannsynlig at pakken helt enkelt ikke kan installeres, og du bør fylle ut en feilmelding. Følgende informasjon kan være til hjelp med å løse problemet: Følgende pakker har uinnfridde avhengighetsforhold: mplayer-386: Avhenger av: libartsc0 (>= 1.5.0-1) men 1.4.3-0ubuntu1 skal installeres Avhenger av: libasound2 (> 1.0.10) men 1.0.9-2 skal installeres Avhenger av: libavcodeccvs51 (>= 3:20060219) men skal ikke installeres ......................... Avhenger av: libvorbis0a (>= 1.1.2) men 1.1.0-1ubuntu1 skal installeres Avhenger av: libxrender1 (>= 1:0.9.0.2) men 1:0.9.0-1 skal installeres E: Ødelagte pakker Dette skjer også når jeg prøver å installere diverse plugins o.l. Hvordan kan jeg fikse dette? Har kjørt apt-get update og apt-get upgrade, og sett at jeg har satt til "prefer highest version" i synaptic, men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Ingen? Har også prøvd med "-f" parameter og dist-upgrade.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå