Gå til innhold

Pc restarter seg, kan det være PSU?

Anbefalte innlegg

Pc'en restarter seg i hytt og pine... Sinnsykt irriterende. Jeg får ingen feilmelding eller blåskjerm, heller ikke når jeg har tatt av haken for "automatically restart" under "Startup & recovery". Det skjer helt uanmeldt og jeg trenger ikke gjøre noe med pc'en for at den skal "klikke"

Så jeg lurer på om det er psu'en som gjør det. Kan det være tilfelle? Eller er det andre ting som kan forårsake dette? Jeg har akkurat lagt inn nytt windows xp, for jeg trodde det ville fikse dette, men den har allerede restarta seg en gang.

Athlon 64 3500+ (Winchester)

Sapphire 9800Pro

Msi K8N Neo2 Platinum

1GB Twinmos PC3200

1GB OCZ PC3200

74GB Raptor

2x160Gig Samsung Raid0

2xHitachi 250GB Raid0

Audigy 2 ZS

Nec 2500A

Samsung 48XCD/RW

PS. har tatt ut twinmos brikkene pga. ustabiliteten, men det hjalp ikke.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den låser og restarter seg i oppstart og, altså før windows lasting, så det er nødt til å være noe hw relatert. Veldi surt når det ikke kommer noe blåskjerm du kan lese eller feilmelding, bare restart liksom, men en Mist er bestilt fra microplex. Skal jeg avbestille og kjøpe Hiperen isteden? Grunnen til jeg valgte mist var pga de avtagbare kablene, men jeg ser denne og har det. + Den er billigere

Lenke til kommentar

Som sagt så er det ikke den store forskjellen på effekten. Jeg har selv Hipern og er meget fornøyd med den. Det er opp til deg. Selv hadde jeg valgt Hipern pga prisen.

Du gjør uansett et godt kjøp :)

PS: Hipern har litt korte kabler så hvis du har et stort kabinett kan det bli et problem. Se på denne tråden for mer info.

Endret av stealthy
Lenke til kommentar

Ja jeg så på den, men jeg fant ikke noen plass du kunne kjøpe kabler til den, hva er da vitsen med at de er avtagbare? Nå kjøpte jeg med akkurat de kablene jeg trenger til det oppsettet jeg snart skal kjøpe. Har et midi kabinett jeg skal klemme 10 harddisker inni hehe med hjelp av en lian li drevramme som gir 3 ekstra hd plasser, pluss at asus hk har plass til 8 s-ata. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...