doffen_m Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hei... jeg har fått 2 forskjellige email fra samme ip addresse.... den ene vet jeg at er en kompis av meg og har bare sin egen pc tilkoblet modemet. Jeg lurer da på om det er han som har skrevet meg begge mailene siden det er helt identisk ip addresse, eller kan det bare være at dem har samme internett levrandør? Slik ser det ut hvertfall og begge er ip'ene er identiske, men mail addressen er anderledes: MIME-Version: 1.0 X-Originating-IP: [xx.xxx.xx.xxx] X-Originating-Email: [[email protected]] X-Sender: [email protected] har puttet inn x for å være diskret. På forhånd takk Vennlig hilsen Kristoffer Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Dette skyldes at begge har samme ISP Lenke til kommentar
doffen_m Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 hva er isp, og hva er sjansen for at 2 personer som ikke kjenner hverandre har samme isp i samme by? er det mulig å spore opp en singel ip addresse til en bruker? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 ISP = InternetServiceProvider =Internettleverandør At to får den "samme" ipadressen vil aldri skje samtidig. De IP adressene du ser i mailhodet er vel knyttet til mailserveren så det var ikke helt riktig å si at man har samme ISP, men sender man via online.no så ligger adressene i den samme rangen mens hotmail.com ligger i en annen. At 2 mailer fra to forskjellige personer kan få den samme ip'en forutsetter at man sender via den samme mailserveren. Lenke til kommentar
doffen_m Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Ok, takk for meget nyttig hjelp! Ja begge mailene er fra hotmail. Og sannsynligvis er begge fra oslo området(ihverfall den ene). Har søkt på ip'en på den ene, da kommer det bare opp at det er telenor. Så da mener du å si at det ikke er så usansynelig at det er 2 forskjellige personer? selvom jeg misstenker dem til å være den samme? Er det mulig å ringe telenor og eventuelt finne det ut ved hjelp av den informasjonen som står i mail hodet når man stiller inn på avansert visning på hotmailen? Sorry at jeg maser, men jeg lurer bare så fælt... hehe på forhånd takk! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Det jeg vet er at 2 personer kan ha den samme ipadressen i mailhodet så svaret er ja, det er ikke usannsynlig at mailene du har fått er fra 2 forskjellige personer. Å ringe Telenor tror jeg det er liten vits i. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg