Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det vart jo drit kult da :) . ja, jeg kommer no til å trenge litt hjelp der ja :) har aldri gjort det før :)

 

MVH

|Espen|

5787923[/snapback]

Kan jo fortele deg det jeg tror du kommer til å vite.

 

Plexi har et smeltepunt på 125 grader, så det skal bare litt varme til for å bøye det, brukker du for mye varme så bobler plexien. En varmepistol på 2000W gir ca. 600 grader. ;) Alt du trenger er noen klemmer, to plater og en varmepistol.

Etter hva jeg har sett i ettertid så er det fult mulig å ha film eller maskeringstape på plexien mens den bøyes, dette er jo en fordel. For da ser du hvor du har markert.

 

Fremgangsmåte.

- Kutte og maskere plexien, (helst puss kantene først)

- Legge plexien i klem mellom to plater med to plater.

- Dra varmepistolen frem og tilbake, så er det bare å legge hånden på kanten for å teste om det er bøyelig, hvis ikke varm mer. En planke og lignende kan også brukes ;)Bruk hansker!

- Bøy plexien slik du vil ha den.

5788148[/snapback]

 

Ok, takker. da blir det nok plexi feste :)

 

MVH

|Espen|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken plexi er det su kommer til å bruke da? vanlig stransparent, sota eller f.eks. rød eller en annen fargerik plexi :D

 

Hvis du ser å BMB worklogen min så får du se hvor digg UV rød plexi er ;)

5789170[/snapback]

 

Har sett worklogen din ja.. det er fint med rød plexi ja, men jeg har 0,- nå :) .

Men hvis du betaler skal jeg mer en gjærne bruke det ;) jeg bruker bare vanelig plexi tror jeg kansje jeg kan sote det etter hvert eller kjøpe uv rød etter hvert...

Du ser bilde av plexien i worklogen min.

MVH

|Espen§

Lenke til kommentar
Gidder du gi meg målene på knappene til viftestyringen? (diameter og høyde) Skal skaffe meg samme, må bare ha det til en tegning nå.n

5807743[/snapback]

 

Kanskje jeg er litt sen..men her er de..1,6 cm diameter og høyde..er ikke sikker på hva du mente med det men hvis det er det jeg tror er det 1 cm.

 

MVH

|Espen|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...