2 Fast 4 Biltema Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) En venn av meg har et problem med PCen. Han får bare 5Fsp i CS og throttleWatch viser mellom 50 og 100% throttling. Og Abit Eq sier at CPUen ligger 95 load. Vi har lastet ned nyeste Bios uten at det hjalp. Vi har også prøvd å bytte orginalkjøleren mot en Asetek Vapochill Micro Extreeme uten at det hjalp noe på tempraturen. Lastet ned den nyeste Biosen og da falt CPU tempraturen med ca 10C (Fra 95 til 85). Spec Intel Pentium 4 630 3,0GHz Hovedkort AS8-V med den nyeste Biosen. Cpu kjøler Asetek Vapochill micro Extreeme skjermkort Ati x700 Minne 1GB 200MHz 3,3,3,8 Systempratur 25c Noen som kan hjelpe?? Edit: Glemte å skrive systempratur Prøvde å underklokke til 2Ghz, det ble mindre throttling da. Nå ligger den mellom 20 og 50%. Endret 17. mars 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) 95C... Hvor lenge om gangen, om jeg tørr spørre? Skjedde dette helt ut av det blå, eller var en av dere i BIOS og lekte først? Hvis ja, ta ut batteriet og la det ligge i et kvarters tid, så prøv igjen. Moralen med 5fps i cs er; slutt å spill det. Endret 17. mars 2006 av Demander1988 Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 95C... Hvor lenge om gangen, om jeg tørr spørre?Skjedde dette helt ut av det blå, eller var en av dere i BIOS og lekte først? Hvis ja, ta ut batteriet og la det ligge i et kvarters tid, så prøv igjen. Moralen med 5fps i cs er; slutt å spill det. 5769768[/snapback] Vet ikke når det begynte (Han er ikke her no, skal spørre han når han kommer). Vi hadde ikke gjort noe i Bios før det begynte. Etter det sjedde har jeg skrudd av alle alarmer som piper og skrur av PCen når den blir for varm. Den ligger bare på 95c load (OCCT totur test) Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Offtopic, ser du har 74FPS i mc.. Hvilket grafikk instillinger spiller du på? Og hvilket hardware har du? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Offtopic, ser du har 74FPS i mc.. Hvilket grafikk instillinger spiller du på? Og hvilket hardware har du? 5769796[/snapback] 74FPS i MC? Bruker optimal Performance i CCC og hardwaren står i første innlegget. Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Offtopic, ser du har 74FPS i mc.. Hvilket grafikk instillinger spiller du på? Og hvilket hardware har du? 5769796[/snapback] 74FPS i MC? Bruker optimal Performance i CCC og hardwaren står i første innlegget. 5769827[/snapback] *host* off topic. http://www.omegadrivers.net/files/wow/wows...0406_163405.jpg Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Er det ingen som kan hjelpe? Noen som vet om det er hovedkortet eller CPU som er ødelagt? PS. Har kjendt på CPU kjøleren mens PCen stod på, og den var varm, så jeg er 99,9% sikker på at den er riktig montert. Vi har også montert den flere ganger og byttet kjølepasta uten å få noe bedre resultat. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Du er helt sikker på at den faktisk er på 95 grader da? Du klarer normalt ikke å holde fingern på noe som er 95 grader, pga at det logisknok er ganske varmt. Hvor sier den at den er 95 grader? Jeg tror nok ikke at den sier at CPU er på 95 grader i Bios. Hvilket program bruker dere når dere sjekker tempen på CPU/System? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Du er helt sikker på at den faktisk er på 95 grader da? Du klarer normalt ikke å holde fingern på noe som er 95 grader, pga at det logisknok er ganske varmt.Hvor sier den at den er 95 grader? Jeg tror nok ikke at den sier at CPU er på 95 grader i Bios. Hvilket program bruker dere når dere sjekker tempen på CPU/System? 5776162[/snapback] Brukte Bios og Abit Eq (Det er et program som følgere med hovedkortet som leser tempraturer) og begge to hadde samme IDLE tempratur. (Ca 85 med den gamle Biosen og 75 med den nye) Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hørtes no rart ut. Dere prøvde å bytte CPU kjøler uten at problemet ble løst sa du? Da er det vel Hovedkortet som holder på å tar kvelden da kanskje. Eller kanskje minnebrikkene. KAN jo være CPU`en som synger på siste værset også. Er ikke umulig det. Sjekka du at Skjermkortvifta gikk rundt? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Hørtes no rart ut. Dere prøvde å bytte CPU kjøler uten at problemet ble løst sa du?Da er det vel Hovedkortet som holder på å tar kvelden da kanskje. Eller kanskje minnebrikkene. KAN jo være CPU`en som synger på siste værset også. Er ikke umulig det. Sjekka du at Skjermkortvifta gikk rundt? 5776243[/snapback] Ja vi prøvde først å demontere, støvsuge og montre orginalkjøleren uten at det hjalp. Så kjøpe vi en ny kjøler. Har ikke sjekket skjermkort viften eller ram. Skal sjekket det neste gang jeg treffer han. Hvis det er rammen tror du Memtest86 kan finne det ut? Tror det er hovedkortet jeg også. Det er jo et gammel Chipset (Intel 865) og jeg vet ikke om det har 100% støtte for Intel P4 prescott 6xx (Med 2mb Cache) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Prøv og flash biosen om den er gammal. http://www.abit-usa.com/products/mb/bios.p...ies=1&model=212 Står at det fikser noke cpu temp greier der. Verdt eit forsøk! Edit: Skribefeil Endret 19. mars 2006 av Cornel Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Prøv og flash biosen om den er gammal. http://www.abit-usa.com/products/mb/bios.p...ies=1&model=212 Står at det fikser noke cpu temp greier der. Verdt eit forsøk! Edit: Skribefeil 5776304[/snapback] Har gjort det den gikk ned ca 10C fra 95 til 85 load. Kan skadet/ødelagt minne eller hovedkort gjøre at CPUen Throttler?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå