Gå til innhold

Vil denne rammen egne seg til oc?

Lapstuen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har brukt de brikkene en stund nå - de følger med til ca 265 Mhz (det er jo 15Mhz mer enn det de er sertifisert for). Men etter dette er det jevnt slutt. Mer spenningen hjelper ikke, slakkere timings hjelper ikke. Så noen kanon-overklokkere kan de neppe kalles.

Har lest noen tester på disse der de får de helt opp i 280 - 290 Mhz, men det gjelder nok ikke mine ekspemplarer (just in case; cpuen min laster windows på ca 275, så det er ikke cpu som feiler her).

Hvis du ikke har skills/mulighet til å øke spenningen til brikkene til noe særlig over 2,8V er brikkene helt ok - hvis du derimot har mulighet for dette bør du vurdere OCZ minne for overklokking.

mvh r.-

Lenke til kommentar

jeg har veldig lyst på de brikkene selv, og har som mål å klare 3GHz, uten divider, så det vil si 273MHz FSB..... er det noen her som har klart det?

jeg vurderer nemlig disse mot OCZ brikkene til en tusenlapp mer, men hvis det ikke er så mye å hente så velger jeg heller disse jeg og...

Lenke til kommentar
Du kan bare glemme 303 MHz, de aller fleste klarer rundt 265.

5776171[/snapback]

neivel? så les her da

men jeg har lest om andre som ikke klarer så mye, så det er ganske delte resultater....

men så lenge jeg får så mye som 265 så er jo det et greit resultat og jeg kan jo bare håpe på bedre da....

Edit; jeg legger opp bevisa jeg....

cors2gb-303mhz.jpg

cors2gb-3GHz.jpg

Endret av lianli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...