Katana-Bob Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hei. Jeg er i den situasjonen at grafikkortet mitt er ødelagt (foreløpig vet jeg ikke grunnen) Specs: amdathlon64 3500+ club3d 6800gt (denne er skal jo erstattes) OCZ premier 1024 ram MSI k8n nforce3 250 platinum (eller noe sånt) NEC 1770NX For å erstatte 6800gt'en har jeg tenkt på følgende ting: 1. Å kjøpe 7800gs eller 2. Å kjøpe nforce4 ultra og 7800gt MINE grunner til å velge 7800gs: Jeg kommer nærmest til å slutte å bruke maskinen om rundt to år, da det er mye annet som skjer. (verneplikt osv) Tanken er at det er lite vits i å kjøpe noe helt rått hvis det ikke skal vare en del år. Jeg har aldri bygget en maskin før (og det må jeg jo hvis jeg kjøper nytt hovedkort) og jeg er redd jeg kommer til å ødelegge noe. Jeg slipper jo dette ved å bare kjøpe en 7800gs. MINE grunner til å velge 7800gt+nytt hovedkort: Geek'en i meg sier at det er litt kjedelig å gå fra 6800gt til 7800gs. (med tanke på ytelse) Noe annet er det med 7800gt... koster kun 700-800kr mer tilsammen enn en 7800gs, og i MINE øyne, er dette en faktor. Ting jeg er usikker på: Hvis jeg kjøper en 7800GT, vil maskinen min (se specs) være god nok for et slikt kort? Jeg mener, vil noen av de andre komponentene mine hindre at 7800GT kan yte fullt (flaskehals)? I så fall er jo det en viktig faktor. Og så kommer det jo snart directx10 kort snart ut... Jeg er veldig takknemlig for innspill av alt slags slag. Er ganske usikker på hva jeg bør gjøre. Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Ville gått for et: ASRock 939Dual-SATA2 har et slikt og har ikke hatt noen store problemer. 7800GT/GTX kan du få for ca 2000 på bruktmarked. Prisen blir da ca 2500 som er det samme som et enkelt grafikkort (7800GS) og har en del bedre ytelse. Kan ikke se at noe av HWen din burde være en flaskehals for GPU verken 7800 GT/GS Om du vil ta steget så er ikke et nytt 7900GT noe dårlig valg, men da havner du vel nesten på 3500 kr. Men selvfølgelig det letteste er jo bare å bytte skjermkort. Les om HK:HER Kan bli noe fikling med dette hk. (Regner med du har socket 939 CPU) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå