haglemann Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Noen som har et forslag til en stillegående vifte som jeg kan sette på min gamle Duron 700@900 (Abit KT7) for at kjæresten min ikke skal gå på veggen? Den bør være ganske billig, og bråke veldig lite.. Kan eventuelt klokke ned, hvis det gjør at jeg kan få mindre bråk. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Se link: http://www.elicent.it/Domestico/tubo-e.htm Fantastisk vifte som klarer 80m³/t @ 38dB Kan lett reguleres med en enkel kabeldimmer. :smile: Når du så har fått senket pulsen ned til normalen, så bestiller du denne og du kan observere kjæresten komme krabbende ned fra veggen. http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=91...57acbdc155e8262 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 kun vifte eller en hel kjøler (kjøleribbe og vifte)? jeg har en papst 60X60x20 mm vifte (612 NGL -16dB)som er stillegående som jeg skal selge, du kan til og med kjøre den på 7V og da blir den superstille. Har selv brukt den til kjøling av AMD XP1600, lå på 50-55 grader, men jeg gikk over på enermax 80mm i stedet for mer kjøling Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Josef Minde, vet du hvem som selger de Axial in-line viftene i norge / oslo? (ikke til pc bruk altså, men annet) Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Tipper jeg må ha begge deler.. Har en gammel sliten cooler master, og kjøleribba er sikkert noe av problemet! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 hva mener du med at kjøleribba er en del av problemet? aluminiumribbene holder i mange tiår... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 det greieste er bare å kjøpe en enermax silentfan 80mm og stripse den fast i kjøleribba eller skru fast den på 2 punkter til kjøleribba (det funker fett, har det slik selv). masse kjøling + veldig stille!! Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Svar til Heraldo Elicent sine vifter vet jeg ikke hvem som forhandler, men både Byggmakker, rørlegger- og elektroforretninger har lignende vifter. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Men er det ikke forskjell på hvor gode kjøleribbene er? I tilfelle ville jeg tippe at kjøleribba jeg har på denne Cooler Master-driten er ganske dårlig? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 kortsiktig og til duron: ribba er grei (og den passer!) langsiktig (cpu upgrade): ribba må byttes etterhvert Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 11:17, skrev heraldo:det greieste er bare å kjøpe en enermax silentfan 80mm og stripse den fast i kjøleribba eller skru fast den på 2 punkter til kjøleribba (det funker fett, har det slik selv). masse kjøling + veldig stille!! Jeg lurer på hvordan man stripser en vifte på en kjøleribbe? Jeg har en kjøleribbe, men det er ikke beregnet for ribba. Hvordan skal jeg da feste den? takk på forhånd! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Divxdude skrev (2002-09-24 12:12):Jeg lurer på hvordan man stripser en vifte på en kjøleribbe? Jeg har en kjøleribbe, men det er ikke beregnet for ribba. Hvordan skal jeg da feste den?takk på forhånd! Håltpå å si at du må bruke fantasien. Har les mangen tester hvordan de har festet med strips, Leste nettopp en test hvor de festet en kjøler på et skjermkort men eg husker ikke hvor. Du kan jo prøve å søke etter det. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Det er fullt mulig å "bøye" ut ribbene på de fleste kjøleribber til å passe 80mm vifte. Bor så hull som gjør at vifta kan stripses fast til ribba. Vet det var en tråd her på forumet om en som gjorde dette på en Taisolribbe. Fordelen er at du kan slippe funnel og dermed kan ha vifta til å blåse på ribba istedet for at den skal suge luft fra ribba. Edit: skrivefeil _________________ Ellers er jeg like blid! [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-09-24 12:39 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Er det bare meg eller spurte han etter et stille alternativ? Hvis du skal ha noe stille og bra så passer vel Silent Twin fra microplex bra, eller? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 vil anbefale løsningen jeg har selv (linker til Microplex): [*]80mm -> 60mm adapter [*]80x80mm 19 db papst vifte eller... [*]80x80mm 12 db papst vifte (dristig m/overkloking 80mm kabinettvifter er større og bråker derfor mindre per luftmengde enn 60mm cpuvifter (Håper BBcode funket som det skulle) edit: selvsagt ikke! :sad: [ Denne Melding var redigert av: Torbjørn på 2002-09-24 16:15 ] Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 slik jeg forstår er stikkordet BILLIG og STILLE.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 billig = slå av PC'n :smile: enda billigere = slå av kjæresten? :wink: fra spøk til side: adapter og vifte kommer på i overkant av 200.- pluss frakt. Hvis du kombinerer med annet gads du finner på microplex som du finner ut at du trenger, så blir det ikke så ille. Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 kjøp en taisol vifte til drøyt 100kroner og kjør viften på 7 volt hvis du ikke tror det er nok: jeg sitter med en midlertidig løsning: taisol UTEN kobberbunn på en xp1800 @xp2100 1,8 volt. har du karbinettvifter. sys:27 cpu:48, 56-7 load på den andre maskinen i huset har vi en taisol med kobberbunn med zalman fanmate regulert til laveste (stille!). ligger på oppunder 60 c ved load på en tb1400 (varmeste prosessoren som er laget) Lenke til kommentar
Bach Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 GlacialTech Igloo Enten 2310 eller 2320. Koster snaue 200,- Lette å feste og gjør jobben uten mye leven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå